Wednesday, July 02, 2008

"Mitt sommarlov...."

Denna vecka och nästa tänker jag ha sommarlov* och det kan bli glest mellan inläggen. Bara i mån av tid, lust och en icke bortåskad uppkoppling kommer det att skrivas här. I övrigt kommer jag att tillbringa så mycket tid som möjligt utomhus. På stranden. Vid smultronstället. Under äppelträdet. På skogsstigar. Målandes liten stuga.På lokala spelningar. Kanske så småningom på väg norrut för att besöka Norrlänningen och hans kusin. Om jag orkar. Vad ska du göra i sommar?



* Ja,ja vissa kallar det semester. Men visst låter sommarlov bättre. Eller iaf längre?

14 comments:

404 said...

Fast sommarlov brukar börja tidigare och säkert sluta senare än ditt sommarlov gör. Eller håller jag på att samla ihop till en feting, nu igen? :)

Björnen said...

Låter härligt! Hoppas du får det ordentligt gött!

Jag och Linda planerar att åka en tur till Norge, titta på fjordar, titta på norrmän i lusekoftor och åka lite sommarskidåkning. Resten av semestern skall jag ligga i en hängmatta och slöa.

Ha det gott i sommar! Kram!

A. said...

Vad ska du göra? Jo jag ska täcka för kollegor som tydligen inte fattat att bara för att man tar semester i början av Juni så måste inte ALLA andra ta hela juli...

Och 404. Det räcker nu...:-)

404 said...

A: Du vet att jag fortsätter lite längre än man borde. Fast jag kommer undan med det. Vet dock fortfarande inte varför. Tror det är antingen att jag är så extremt charmig *host*host* eller att folk tittar på mig och tänker att han den där, han har nog något syndrom, vi låter honom hållas. :)

Anonymous said...

Sommarlov är ett underbart ord som jag tycker vi alla ska använda!

Njut nu.

Ninde said...

404: Försöker liksom förtränga den djupa orättvisan i att du har sommarlov men jag har semesterveckor... Hm.Ja du är så charmig. Eller nåt..;)


björnen: Ha de kempeflott i Norge! Jag har två lusekoftor jag faktiskt använder vid väl valda tillfällen..;)

a: Ah. Måste bero på att man anser att du lätt kan prestera lika mycket som alla andra tillsammans. Alltså kunde ingen annan få ta semester samtidigt som a var ledig. Men när a jobbar är det lugnt...;)

404 said...

"Eller nåt.." Hmpf! :)

Ninde said...

404: Okej, vi säger charmig då..;)

404 said...

Påtvingat charmig alltså. :)

Felicitas said...

Åh, jag tycker att du gör SÅ rätt, låter alldeles underbart!!

S said...

Jag åker till casa del Päron imorgon och sen tillbaka till Sthlm och sen till Rom på onsdag och sen vidare på en liten roadtrip i Italien. Sen vet jag inte. Det är ju min första semester, så jag är lite orutinerad.

Kram

Verbal Kint said...

Ha det skönt, Ninde!

Anonymous said...

Ha ett långt och härligt sommarlov nu med mycket smultron på strå och grus under tå :)
Kramkram

Ninde said...

404: Charmig non the less ;)
s: Gör du rätt i. Låter som en underbar första-semester! :)

verbal: Detsamma till dig! :)

filo:Två veckor kan bara med största möjliga fantasi kallas långt. Men grus under tå och smultron som basföda har den första veckan bjudit på..;)