Tuesday, April 03, 2007

Building Bengt


Igårkväll. Göra påskgodis och packa. Då Killkusinen varit på besök och länsat mitt kylskåp på mandelmassa och dylikt fick jag börja med att handla nytt.
Den killen är f-n otrolig. Kan äta allt utan att gå upp ett gram. Sist fick jag ånyo hindra honom från att käka upp en fint inslagen presenttvål från Åhléns. Som han trodde var godis.. Själv äter jag inte marsipangodis, inte ens som barn gillade jag det. Däremot tycker jag det är kul att göra godis med. Mycket praktiskt. Brukar försöka göra lite eget och ta med som present när jag besöker släkten.
Således en mindre marsipankycklingfarm. Bengt, Bertil (likadan fast chokladdoppad) och deras sjuttioelva kompisar väntandes i kylen. Lite pill men kul. Avstressande.
Snart dax för avfärd till Hemstaden. Fira påsk. Träffa systersonen, syrrans föräldrar och de kompisar som blev kvar. Andas ren luft. Vistas ute i naturen. Gå ner i varv. Stålsätta sig inför påskmiddag med välmenande men lite för frågvisa släktingar på påskafton.
*Kläder packade. Ompackade. Syrrans märkeskläder nytvättade o klara.
*Present till ohängd släkting som fyller 25 nedpackad.
*Mutdelikatesser från Storstaden medtagna (italienska mandelskorpor).
*Påskägg+garnnystan+10 kluriga frågor för systersonens traditionesenliga skattjakt packad
*Bok tänkt att läsa på tåget framtagen. Tyckte det var ett smart drag att tjuvläsa lite i boken. För att se om den var något att ha liksom. Slutade med att jag läste klart boken redan igårkväll. Möjligen mindre smart. Får väl hålla tillgodo med det enda ogenomtänkta som fick följa mig hem i fredags kväll. En Cosmopolitan i engelsk upplaga.
Allt klart för inför morgondagen. Förmiddagen uppbokad i möten. Eftermiddagen på tåget, avfärd till Hemstaden. Återfärd med bil jag lovat köra hem åt bekanta. Därav tåg. Boskapsvagn. Eftersom ledigheten länge var oklar har vi hamnat i mobilfri zon. Där mobiler (och barn?) ska vara avstängda. Killkusinen och jag inte ens bredvid utan snedd emot varandra. Fullsatt tåg. Blir nog en höjdare.

9 comments:

A. said...

Hur kan man inte gilla mandelmassa och mandelmassegodis?

Ninde said...

a:Tja, säg det. Tycker det är för sött helt enkelt. Fast å andra sidan blir det mer över till alla andra.. ;)

Rollx said...

Fin kyckling har du gjort den ?.

Kul att du tillverkar ditt eget godis, tänk vad många sorters kycklingar man kan göra. Tex en ärrig och hårig Hells angels kyckling, som sitter på en HD. Eller kanske en strandraggar kyckling med bakåtslickat hår. Finns många sorters kycklingar man kan tillverka. :)

Ta med dig en korsords tidning på tåget. Det är bra att "gympa" dom små grå (hjärncellerna). Ok, det ganske är lite pensionärs sysselsättning. Men personligen struntar jag i det.

Mandelmassa tycker jag NEJ ! om.

Ninde said...

rollx: Bilden kommer från tasteline där jag hittade idén, men min är ganska lik (har ingen bra digitalkamera just nu).

HD kyckling..kanske inte värt det efter Kapp-Ahl incidenten. Man kanske får besök av ett antal mindre glada MC snubbar då..;)
Men strandraggare låter bra..skulle ha lite svart karamellfärg till solbrillor då bara..

Lite för rastlös för korsord, även om jag vet att det är bra hjärngympa..kanske dags för ett nytt försök snart.

Äntligen en som håller med mig om mandelmassa :)

Rollx said...

Måste googla och se om jag kan hitta något om denna kapp ahl historia.

Jaha du är den rastlösa sorten. Men då är det tur att det inte är så långt att åka. Tar bara en ca 1 timme. :)

Tror ? att jag räknat ut din var din hemstad ligger, även fast du är lite hemlighetsfull. :)

Anonymous said...

Hoppas påsktrippen blir trevlig och att du slipper ågren när du är tillbaka i vardagen.
Blä. Men det håller på att gå över för min del. Sakta men dock framåt.

Ninde said...

rollx: Stod i tidningarna. Men å andra sidan var det den 1:a april;)

Jasså ;)

kim: Bra att det känns bättre.

Hoppas ni båda får en bra helg..

Anonymous said...

Bengt är SÖÖÖT men vad har han för skonummer egentligen?

Ninde said...

Gina: Har inte frågat honom men någon stor klostorlek är det iaf ;)