Friday, April 27, 2007

We have a problem

MJ. Kompisen som blev kär i mig. Skrev dikter och hade sig. Så att alla eventuella planer på träningskompishet fick läggas på hyllan. Istället förklarade jag lite fint för honom hur jag kände. Eller snarare inte kände. Att det nog var bäst om vi inte träffades på ett tag.

Sent omsider verkade han fatta. Började raskt avverka en rad 20 åriga bitchiga innebrudar med färskt silikon och en par ton smink. Som får mig att undra vad sjutton han ser hos mig, men som verkar vara helt sålda på en snygg kille som MJ.

Jag har försökt hålla nere kontakten oss emellan. Några mejl, sprungit på varandra nån gång ute. Jag har svarat artigt men neutralt. Tydligen räckte inte det. Svarar på 2 av 5 mejl ungefär.

Han har hållit sig i skinnet tills helt nyligen. I det senaste brast allting. Han skriver att han vet vad som gäller. Att vi är vuxna bägge två. Men att jag är den underbaraste kvinna han någonsin träffat. Att han bara måste få träffa mig igen, om så bara en gång osv..

Kunde vi inte gå på Spy Bar ihop, åtminstone? Som en av mycket få Storstadsbor så tycker MJ fortfarande att "Spyan" är ett okej ställe. Så att han kan demonstrera att han aldrig behöver stå i kö där..Han tycker det är hög tid att jag börjar masa mig dit. As if.

Känner hur alla "stalker-alert" varningar i hjärnan börjar blinka. Men g e upp liksom. Det här är på gränsen till inte kul längre.

9 comments:

Kim da Costa said...

"Färskt silikon" hahahaha.
Jo, Spyan var ju inte igår direkt.
Hoppas han fattar vinken på allvar snart. Sånt där är faktiskt jobbigt även om det kan vara smickrande de första fem minuterna.

A. said...

Vi kankse kan para ihop honom med mitt ex? De verkar ha samma tendenser...

Ninde said...

kim: Jo precis, kan bara hoppas att nån brud ser honom som nästa drömprins. Typ.

a: Det gör vi..! :)

Mr K said...

Eller mitt ex...snälla,ta mitt!

Ninde said...

mr k: Ska ska vi låta honom välja eller dem catfighta om utgången? ;)

S said...

Det känns lite som stalker-alert-lampan borde lysa med ett starkt och ihållande sken.
Tror att taktiken att hålla honom på avstånd är den rätta. Hehe.

Anonymous said...

Har ju spelat på "spyan", så vilken låt vill du ha som "anthem"?

När ska alla (och media) förstå att vi normala killar fakitiskt föredrar normala tjejer, precis som vi alltid har gjort?
Vi är sedan länge trötta på det silicon-tjaffs vi blivit matade med de senaste åren.

Därför tror jag att nästa trend, som riktar sig mot oss killar, blir: Normala tjejer!

Igen!

Ameh.... du hajjar?!

=)

Ninde said...

snubbish: Låt som anthem på Spyan. Hm..how abt Pink..U and ur hand? Så man kan sjunga I'm not here for your entertainement? ;)

I övrigt så har jag inget emot silikon om det görs av genomtänkta skäl. Alls. Var mer den typen av små wannabee-brat-bitches jag har svårt för. Orkar inte ödsla energi på sån bitchighet.

Normala tjejer. Nja.

Safa Sadat said...

Hej alla, jag heter Aisha Sadat, jag är gift i 20 år med min make och vi har två son, äldre en 16 och yngre är 11 år. Min man älskade mig mycket men det kom till en punkt när han engagerade sig i en relation med en kvinna som är hennes kollega. Jag föreställde mig det aldrig men på något sätt förändrade hans inställning till mig och barn, hans sena kom från jobbet fick mig att tänka på saken, även på mitt 20-årsdag i mars håller jag mig borta från sex eftersom vi lovar att göra det på bröllopet jubileumsdag, 15 dagar före bröllopsdagen, medgav han att ja han hade sex med sin kollega.
Han förde henne i min säng när jag var ute på jobbet, det betyder att mina känslor var helt värdelösa för honom, mitt mentala tillstånd är full av ångest, jag tror att jag inte kan glömma och återhämta smärtan, den här kvinnan var i full kontroll över henne och jag ville aldrig göra det med våld, hon vill vinna över mig när hon är skild, hon sa att hon var avundsjuk på vårt förhållande och att hon kommer att förstöra mig genom att ta min man. Jag var tvungen att diskutera det med en vän som bad mig hitta ett bra stavaggregat, för det första trodde jag aldrig på den här Cast-stavningen men jag måste prova förrän när jag kom över PROFET NOSA UGO-e-post på internet om hur han har hjälpt så många människor att få tillbaka sitt ex och hjälpa till att fixa förhållandet och göra människor lyckliga i sin relation och några andra berättelser om andlig sjukdom.
Jag förklarade min situation för honom och han hjälpte mig att utföra några böner, några örter och rötter och ett litet offer som jag gjorde, och inom sju dagar kom han tillbaka för att be om ursäkt och det var precis som ett mirakel för mig, jag är glad idag att han hjälpte mig och jag kan stolt säga att min man nu är med mig igen och att han nu är kär i mig som aldrig tidigare.
Behöver du någon hjälp i ditt förhållande som att få tillbaka din man, hustru, pojkvän, flickvän, vinna lotterier, örtmedicin mot sjukdom, HIV, könssjukdomar, astma, artrit, könsbräcka, stroke eller någon slags sjukdom, andligt problem , Jobbfrämjande, tittare som läser mitt inlägg som behöver hjälp med alla livsutmaningar bör kontakta PROPHET NOSA UGO och du kommer att vara glad att du gjorde det.

E-post: nosaugotemple@gmail.com
WhatsApp: +37258031247
https://karnatakatemple.wixsite.com/karnataka