Monday, April 16, 2007

Mellanchefsmåndag

Självfallet strul. Mellanchefen som hållit i trådarna. Organisation är inte hans starka sida. Iallafall inte om det rör sig om mer än att styra upp inköpen av kontorsmateriel. Dessutom försökt att stödja H som haft problem på hemmafronten veckan som var. Den svåra balansgången mellan att finnas där som vän men ändå med den där egendomliga känslan av att jag inte borde komma för nära. Av att det vore fel av mig i nuläget. Nu är allt okej igen och han hör av sig. Ringer, messar. Vill ses.

Samtidigt fick jag ett långt mejl från Lejonkillen. Vi har lite kontakt igen efter en paus. Han skrev hur han drömt om mig (nä ingen sån dröm.) Saknar mig. Vill att jag kommer dit och hälsar på.

Antar att det är vår i luften...

Själv är jag mest trött. I behov av semester.

3 comments:

Kim da Costa said...

Ja... det är vår i luften.

För övrigt sa min senaste flirt idag; "jag äter potatissallad - det blev lite kvar efter min mormors 90-årskalas i fredags".
What are the odds, liksom...

Lill-Krizan said...

"Lejonkillen". Coolt smeknamn. Själv får jag fortfarande nöja mig med att bli kallad koala lite titt som tätt. En trött jävla växtätare. Inte lika coolt.

Ninde said...

kim: Ha,ha vem vet? Det skulle inte alls förvåna mig... Hoppas kalaset var lyckat.. :)

lill-krizan: Visst är det coolt. Ett coolt stjärntecken ;)
Fast koalor är jättesöta och verkar ha en behagligt eucalyptus flummig tillvaro.. :)