Friday, April 13, 2007

Grannfest ikväll

Igår mötte jag granntanten i hissen. Vi brukar hejja och som den väluppfostrade flicka jag är brukar jag hålla upp dörrar och hjälpa henne in med rullator och kassar. Den här gången var kassarna ovanligt många och interessanta. Hon ser min blick och ler, berättar att hon fyller 90 år i morgon (idag fredag alltså). Så hon hoppas att vi ursäktar om det blir lite liv och spring i huset. Jag försäkrar henne att hon får låta hur mycket hon vill på sin 90 års dag. Bor man själv, och är klar nog att ha party när man är 90 så är det henne väl unt. Kommer taket nerrasande får jag väl gå upp och styra upp festen..

Själv ska jag träna och läsa en god bok ikväll. Vila ut.

8 comments:

A. said...

Älskar coola tanter... Har en egen sån. Agda. (vet inte vad hon heter) som bjuder på whisky på somrarna och tycker det är kul med fester i huset... "då händer det ju något"

Ninde said...

Ja, de är coola. Jag vet inte heller vad min heter. Ser ut som en Agnes eller nåt.. ;)

Rollx said...

Vi har alla våra favorit tanter. :)

Jag brukar träffa "min tant" på ett närliggande torg hemmavid, tex när jag handlar mat. Hon kommer saaaakta hjulandes fram till mig med sin rullator. Och vi språkas en liten kort stund (väder och vind).

Hon är så rar så.

Mr K said...

Vad härligt.
Själv råkar jag bo i ett hus med ca 95% pensionärer så jag är van ;)

Anonymous said...

Det lär ju inte ha dunkat i väggarna av deras musik i alla fall!
Inte mycket bas i schottis, lixom...

:)

Kim da Costa said...

HAHAHA! Gu så coolt. Power till henne.

Ninde said...

You'all:Först blev jag lite orolig för det var så tyst. Kanhända var det bara tråkmånsar? Sedan dunselidunsade det lite som ett gäng bumbibjörnar på utflykt.Lät som kul. 90-årskul :)

snubbelito:Nä..nån himla skenande orgel bara, ingen bas ;)

Anonymous said...

Haha, dunselidunsade. Tur att de hade doppskor på gåbockarna då ;)

Annars, helt klart, är man 90 och orkar ordna en födelsedagsfest har man rätt att låta hur mycket som helst. Respekt.