Thursday, April 19, 2007

Vårgalen

Det här med vår har stigit mig åt huvudet. Det såg ju fint ut häromdagen. Så jag klädde mig vårfint. Vårtunnt. Ignorerande det faktum att nån däruppe insett sitt misstag och hastigt dragit ner temperaturen igen. Samt lagt till aircondition med iskalla nordanvindar. Att äta yogurtglass utomhus kanske inte var den smartaste idé jag fått.

Igårkväll lyckades jag dessutom missa Grey's anatomy för att jag rockade loss med Killkusinen. För att de råkade spela "We're not gonna take it" på radion. Följt av andra skojsigt oseriösa låtar man kunde köra luftgitarr eller skutta loss till. Riktigt kände hur alla surt ihopsamlade vuxenpoäng packade ihop och drog. Och jag som bara gick över för att hämta en sak..

8 comments:

A. said...

Man ska aldrig ignorera effekterna av Twisted Sister... Så är reglerna. Nu håller måste jag visst springa till gaten snart. Vet inte om jag nämde det. Sol, värme, paraplydrinkar och senoritas... Here I come! ;-)

Ninde said...

Ha nu en bra semester, din lyxlirare där.. Ska banne mig åka jag med...:)

Kim da Costa said...

:) Twisted Sister skulle till och med jag bli på festhumör av.

Jag var ute nyss och upplevde regnet. Blev mkt överraskad.

Lill-Krizan said...

Det är lätt hänt, Ninde. Jag vet allt om det där.

Det (sol, värme, paraplydrinkar och senioritas) låter som att A är på väg att damma av det gamla uttrycket Sup&knull-resa. Jag blir avis.

Ninde said...

kim: tar regnet som en personlig förolämpning. Jag hade ju beställt vårsol ju.

lill-krizan: Jo,.. a lever det glada livet. Och här sitter vi. *snyft* Blir nog till att köra Twisted en gång till ;)

Anonymous said...

Jag brukar också tokdansa till den :)

Anonymous said...

Twisted sister var mina första idoler nånsin. Sen hände nåt och det blev carola.
Men twisted sister har alltid en plats i mitt hjärta. Tänk om man hade hans volymösa frisyr...

Anonymous said...

Oj, måste tillägga att min carola-period gick över när jag fyllde sju.
Så att inte missförstånd skapas.. ;)