Monday, April 23, 2007

Helgen som var

*Tjejkväll med med Marie Antoinette i dvd:n. Tjusig men ytlig kostymfilm. Inte för att jag normalt föredrar "Scener ur ett äktenskap" allvar. Men ändå kom jag på mig själv med att sakna mer tyngd och historiskt allvar. http://www.bio.nu/film/?id=101054

*Tidig middag hos nyinflyttade paret med litet barn. Som inte kunde sluta prata om badrumsrenoveringen. Klinkers. Takspottar. Eller dagisalternativ och rumsrenhet på kotten. Kotten själv visserligen urgullig. Föräldraparet som är så inne i allt det där. -They used to be cool people-now the're parents." Som någon sa.

Den obligatoriska frågan :- Så du är singel nu?
-Ja, det är jag. ( By choice. Kunde ha tackat ja till att gifta mig och skaffa barn med H. Haft barn. Schysst hus. Stall. Och snyggare badrum än er. Inte synd om. Sådeså.)

*Joggingtur: Blir ifatthunnen av lösspringande Golden Retriever. Bärandes "pinne" storlek mindre fjällbjörk samt mycket förväntansfull min. Senare ska bekantas son komma tultande och ge mig gosedjur. Förstår inte riktigt vad de menar med det. Men tack. Eller öh, nåt.


*Killkusinen Frågan var inte om han hade deklarerat än. Frågan var om han slängt den i papperinsamlingen och sedan burit ut den. Det hade han. Hjälper honom att fixa e-leg (försvann vid omformattering) Deklarera. Fikar med honom och hans kompis. Avtvingar honom löfte om blomvaktning under semestern. Sedan öh, ja vi hyr en film ihop. Den där franska pingvinfilmen var ju bra, så kanske Happy Feet åtminstone är sebar. Killkusinen skickas ned. Då Happy Fett redan är uthyrd tar han det mest snarlika pingvinaktiga. The Farce of the Penguins. Kan bara säga, hyr den inte till era barn. Eller till någon med ett uns av snille o smak. Till och med Killkusinen fann den tröttsam.

9 comments:

A. said...

Happy Fett ? En svengelsk variant av tjock och glad?

Ninde said...

Ha,ha nä. Mer av typen "små frackklädda fiskälskande fetton på sydpolen".

Anonymous said...

"Att få ett gosedjur" är en mycket fin gest.

Han såg att du kände dig lite ensam och inte hade något gosedjur.

Och när man är ensam blir allt mycket lättare om man har ett gosedjur...

Ninde said...

pm: Ha,ha kanske det..om du med gosedjur menar att de flesta andra hade sina respektive med ;)

..och hur förklarar du trädgrenen? :)

Anonymous said...

Äh, jyckar är som finniga tonåringar: "Kolla in min häftiga moppe!" ;-)


edit: Vette fan om 15-åringar använder uttrycket "häftig" längre...

S said...

Haha! Därför jag inte vill ha en golden retriever. Varför ska de alltid ha de absolut största pinnarna (små träden)? Så de måste luta hvudet och släpa ena änden i marken, men vägra släppa. Men en hund som springsällskap kanske vore något iofs.

Lill-Krizan said...

Varför tar alla människor det som en personlig förolämpning när någon frågar om de är singel?

Ninde said...

pm: Tror du har helt rätt där..
Det var just den minen vovven hade.

Tror inte saker är häftiga längre. Inte heller är de ascoola.
Möjligen rockar de fett? :)

Sandra: Jo det verkar vara just Golden och Labradorer som har släpa-småträd-mani. Tycker de är fina, men som springsällskap skulle jag nog hellre ha en mer respektingivande ras.

lill-krizan: Det där var mer en retorisk fråga. Ett krasst konstaterande ;)

A. said...

Nu säger vi efter mig allihop som det passar... I'm single and proud ... ;)