Friday, April 20, 2007

Busy Friday

Sådärja. Steg ett i reseplaneringen inledd, guidebok inhandlad. För första gången förlorade Lonely Planet mot en annan. En med en massa fina bilder i.

Tar en latte och macka på ett café. Känner mig iaktagen. Ser i ögonvrån att killen har sällskap av något tjejigt så jag bryr mig först inte om det. Försjunker i guideboken. Tittar upp och han ler. Flörtar halvdiskret. Man i 35 års åldern. Blond, muskulös på gränsen till för bulkig. Prydligt klädd. Tillsammans med vad jag nu ser måste vara lätt översminkad liten dotter i yngre tonåren. Det är då det slår mig: Jag har alltså blivit en sån som folks pappor flörtar med.

Får man ens göra så med sin tonårsdotter brevid? Är det inte typ jättepinsamt pappabeteende, även om hon satt försjunken i sin mobil? Blev så generad att jag genast återvände till guideboken. Han var säkert jättegift ändå.

7 comments:

Anonymous said...

Jag har nog missat nåt. Vart ska du resa?

Kim da Costa said...

Bulkig? Vad är bulkig?

Ninde said...

themanual:Exakt plats i dagsläget inte bestämt... Men sol, sand och ca 25 grader är kravet. Således minst södra Medelhavet.

kim: Bulkig "fetare än off season form" skulle väl en tävlande bodybuilder som strävar efter minimalt med kroppsfett säga. Jag använder det ibland slarvigt om en muskulös kropp som gränsar till att vara för stor av den ena eller andra anledningen.

Kim da Costa said...

Å, du lär mig så mycket. :)

Ninde said...

kim: Tackdetsamma faktiskt! :)

Anonymous said...

Exakt plats inte bestämd..hmm..så du har köpt en global guidebok då, eller är det en bok om guider kanske?
Men dra till centralamerika! Du kommer inte ångra dig!

Ninde said...

Filosofia: Nädå vet landet men inte vilken del än. Står mellan fastlandet och en ö just nu.
Costa Rica och Amazonas står på önskelistan. Dock inte denna gång.