Tuesday, August 07, 2007

Dagens dissning


Det finns en speciell plats i helvetet för...Det finns saker jag inte kan blogga om. Men jag kan iallafall säga att det var fint att du delar med dig av din bitterhet. Så att ingen behövde sväva i okunnighet om vad du anser om din ex-mans nya, betydligt yngre tjej. Att hon dessutom är 20kg lättare än dig måste väl svida. Det kan jag ha förståelse för. Däremot inte varför du kategoriskt måste snacka skit om bygdens andra yngre tjejer i någon sorts bakvänd pay-back, really I don't.

Folk på väg som:

Skapar onödiga omkörningar genom att hålla 80 på 110 väg.
Tre snik-BMW* som leker Schumacher och inte heller kan hålla trafikrytmen. Fast åt andra hållet.

Vägkrogen Flottiga Fatet där varje rätt innehåller minst en dagsförbrukning tomma kalorier serverade av acneanstrukna ungdomar med tomma blickar, till tonerna av Sven Börjes orkester.

En miljon glada husvagnar med deras klämkäcka ägare iklädda matchande träningsoveraller som likt gräshoppssvärmar drar fram långs vägarna sommartid. Eller som vi brukar säga i Hemstaden. Vi har inget emot husvagnar. Fast ska de nödvändigt framföras på allmän väg under sommaren, sker detta säkrast nattetid mellan kl 03.00-06.00.

Numera till största delen utrett jobbstrul. Men som slukat mycket tid och kraft. Funderar på att trycka upp en t-shirt med texten Vad var det jag sa?

Folk i störstan allmänhet just nu. Speciellt de som förväntar sig att min lägenhet ska fungera som hotell för deras city weekend sommartid. Som kommer med små påminnelser som innehåller ordet fest, födelsedag och referenser till eventuella ålderrelaterade krämpor som anses kunna inträffa inom snar framtid.

Min våg som vid hemkomsten glatt förkunnade att jag gått upp två kilo i sommar. Misär. Blivande bootcamp.

DN som ville ha nästan en vecka på sig att utföra en enkel ändring beställd över nätet.


Tack som f-n allihopa. Och sist men inte minst ett alldelles speciellt tack till Killkusinen som under tiden supposedly skulle ha skött blommor och tagit in post. Tills han kom på att det var i Visby man skulle vara just nu och drog iväg dit. Utan att säga nåt. Så att jag fick vada in genom DN drivorna. Tur för dig att blommorna överlevde så jag slapp ta till den elakaste bestraffningen**. Men du ska fortfarande inte vara så säker på att du kommer att bjudas på tårta framöver..

* Notera den klagande, lätt avundsjuka tonen.

** Så att jag slapp sprida ett illasinnat och ogrundat rykte om att du egentligen inte alls varit på Gotland. Utan spenderat helgen i Tantolunden iklädd min rosa minikjol.

10 comments:

A. said...

Haft en bra semester? ;-)

Ninde said...

a: Ingen alls faktiskt förra veckan. Bara ledig på helgen.. ;)

S said...

Man är aldrig så kreativ som när man är förbannad. Rosa minikjol. Hehe!

A. said...

Aha... haft en bra vecka? ;-)

Ninde said...

sandra: ;)
a:Hällregn och inavlade infödingar. Vad tror du? ;)

Anonymous said...

det är fan så mkt roligare att läsa kängor, sparkar och högerkrokar i nedpräntad form, än mesiga lyckobloggar om bebisars joller och nyförälskelse.
Så jag får väl tacka conny, sonny o ronny och vädret för denna underhållande stund!
(och samtidigt önska dig bättring i omgivningen. Skjuts iväg med snyltgästerna!)

Björnen said...

-Oj! Vad arg hon verkar...

*tassar försiktigt ut genom bakdörren för att inte väcka ytterligare vrede*

Anonymous said...

Var det inge mer??
Då vinner jag lätt "usel vecka"-tävlingen ´__`

A. said...

Att haft det bra? Och är tillbaka glad, pigg och utvilad för att stilla dina fans längtan efter bitterheter?

Ninde said...

filo: right back at ya, babes!

björnen: Inte arg på dig ju, dummer... folk som erbjuder fika får speciella privilegier.. :)

gina: Orkade inte räkna upp allt. Men du får gärna inflika några egna olyckor..

a: Ha,ha okejdå :)