Thursday, August 16, 2007

Det där om att lida pin för att vara fin..

Idag. Möte slut i god tid för en gångs skull. Aningens tidig till lunchdejt med bekant. Av typen man som gillar kvinnor. Som ser saker och gärna komplimangerar nya kläder eller snygg frisyr. På väg dit ligger make-up affären där jag självfallet inte kan låta bli att strosa in på jakt efter lite nya smink idéer. Det är få kunder och tjejen i butiken erbjuder sig att testsminka lite nya ögonskuggor på mig. Hon är aningens hårthänt och kommer åt en nerv eller nåt på höger ögonlock. Gnuggar bort sminket. Sminkar om. En liten stund senare ilar jag mot lunchen med en lätt molande huvudvärk över ena ögat. Men snyggt sminkad.

Uppdatering:Öga mindre ömt efter kylning med flädervatten. Antal kollegor som märkt och undsluppit sig positiva kommentarer 3. Nä hörrni, om man skulle ta en tur förbi spegeln igen innan det är dags att gå hem..

6 comments:

Björnen said...

Det är precis därför jag inte använder ögonskugga och kajal!

Ninde said...

björnen: ..och det är just därför jag helst sminkar mig själv ;)

Rollx said...

Puh ! Skönt att man är kille, man slipper att vara 100 % perfekt i nyllet.

Mascara, täckstift, läppstift, rouge, ögonskugga, brunkräm osv.. usch vad mycket jobb.

Anonymous said...

Det är livsfarligt (och nu menar jag inte ev. hårdhänt behandling) att sätta sig ner och bli sminkad av proffs. Jag har blivit av med tusentals kr vid Dior mm.-diskar efter att jag intet ont anande (den första gången, senare med berått mod ;) låtit en hjälpsam expedit visa mig hur man trollar bort diverse skavanker. Och visst, jag faller pladaskt för skillnaden brukar bli dramatisk, också i blånboken (som kvider och försöker gömma sig under bråten på väskbotten på vägen till kassan) men i det läget går det inte att stoppa mig längre...

Anonymous said...

Jag visste inte att de var så sjysta att de gjorde sånt gratis..men du verkar iofs ha en talang att snacka upp expediter till rabattläge, I admire :)

Ninde said...

gina: I hear you! Except I am more of a Clarins girl mostly. Med enstaka sneglingar Mot HR, Lancôme osv. Dyrt blir det hursomhelst. Fast igår kom jag betydligt billigare undan. Utan att bli nedslagen av expediten ;)

rollx: Ha,ha förvisso. Fast du har ju iaf talang för att måla..;)

filo: Not out of the goodness of their hearts dear. Är de någorlunda skickliga är det ett oöverträffat knep att sälja in nya produkter på oss intet ont förbispankulerande kunder ;)