Friday, August 24, 2007

Saker du inte vill höra på gymet..

Dit du halvdöd släpat dig i ottan sedan du intalat dig själv vikten av att snabbt återgå till dina vanliga sunda rutiner igen. För att där glatt igenkännas av en ur personalen. Som efter de inledande "hur var sommaren" fraserna , klämmer i med:

"jamen nu när vi båda är tidiga, kanske jag kan få passa på att testa lite rörelser till nya passet med dig..."

Ja..vad fint. Har ju tränat varje dag i sommar. Inte. Bara haft det bra och tagit en och annan joggingtur..

Idag blir det på sin höjd en cola-light på hemvägen med Trevliga Kollegan. Annars hem och vila min lätt chockade kropp. Har ont i muskler jag nästan inte har. Längre.

3 comments:

Anonymous said...

Tänk på att du gör det för att det är roligt. Det är bara en annan sorts roligt. :)

Kristina said...

"Hur var sommaren och välkommen tillbaka" fick jag också höra häromdagen. Inte på något sportigt ställe inte, utan i favoritbaren som hade haft sommarstängt. Det är nog dags att byta vanor... Men jag har faktiskt motionerat hela sommaren! Lycka till!

Ninde said...

404: Var inte träningen i sig. Kroppen hade vaknat. Bevisligen rört på sig. Rörelser som "satt i ryggmärgen" var inget problem. Var mer det där med kopplingen till hjärnan och kreativ feedback på nya rörelser som kändes en aning motigt då min hjärna vanligen vaknar till liv nån gång i slutet av morgonpasset ;)

kristina: Ha,ha det ena behöver väl inte utesluta det andra ? ;)
Har också en favoritbar :)