Wednesday, August 22, 2007

Söndagen II

Stuvar in mig och Killkusinen i bilen och beger oss emot den utlovande söndagsaktiviteten i Förortslandet. Killkusinen berättar om nattens bravader, hur de varit ute på ett ställe inne i stan och kommit hem sent. Vi gnabbas om vem som är tröttast* (som det är mest synd om).
Så utspelar sig en av våra typiska post-festum dialoger:

Killkusinen:- Jo ,det var kul. Kom hem rätt sent, typ vid halv sex tiden i morse.
Jag: Ja, det är rätt sent...
Killkusinen:- Eller rätt tidigt. Beroende på hur man ser det
Jag:- Eller vem man frågar.. (syftar på äldre släkting som går upp typ då. Varje morgon.)
Killkusinen: Ha,ha precis. Vi var på.... (berättar om kvällen.)
Jag:- Meen, de stänger ju typ kl två, och X (hans kompis) körde er, hur kom det sig att ni var så sena?

Killkusinen:- Amen alltså vi blev hungriga. Blev tvugna att stanna på Donken på väg hem. Åsså träffade vi några tjejer som X kände lite. Tjejerna skulle en bit åt samma håll. Så vi åkte samtidigt..

Jag: Aha, ..och..?

Killkusinen: -Äsch...vi bara..körde runt halva stan med dem. Vinkade och körde om och sånt...sen så moonade vi för dem.

Jag: (ironiskt) -Och de moonade tillbaks?

Killkusinen:- Nä tyvärr...... Hade varit kul isofall, he,he

Jag: -Mmmm. De blev inte sådär jätteimpade, eller hur?

Killkusinen: -Nä, inte direkt. (självkritiskt) Ludna moonande killaschlen är väl inte direkt det snyggaste..

Jag:- Ha,ha...nää inte mycket.

Vi begrundar detta i tysthet ett ögonblick innan Killkusinen frågar ut mig. Jag berättar om kräftskivan. The clean cut version. Han muttrar om att jag "minsan kunde ha bjudit honom". Jag förklarar tålmodigt att det bara var tjejer. 12 tjejer. Varpå han svarar:

-Jamen vaddå, vem vill inte vara den enda killen ha ha..(fan är det med alla killar)
-Eh, du det var mina tjejkompisar (och dem ger du f-n i)
-Ja? Kunde väl vart kul...
-Du..tror de är lite för gamla för dig liksom (eller snarare att du är för ung. Och odräglig.)
-Äh, du vet Jojje är ihop med en ny tjej på hans jobb nu. Hon är typ 5 år äldre än er..
-Öh, och det tror du kommer att hålla?
-Inte mycket. Men det verkar kul iallafall..

Så vi diskuterar åldersskillnader. Han visar kort på en tjej som lätt skulle kunna vara brudarna Graafs sötare lillasyster. Påstar att hon kom fram och frågat om hans telefonnummer. Fan tro't.

* Officiellt gäller; Han är bakis. Jag är på sin höjd "lite trött". Det är så vi har delat upp det. Dessutom är han rätt bra att ha ibland, som ursäkt till varför vi är lite sena.

5 comments:

Anonymous said...

Det är alltid bra att ha någon att skylla ifrån sig på. :)

A. said...

Aningens bittert.

"...som skulle ha gett sitt nummer till honom... Fan tro't". Jag är på hans sida. Han är just nu mitt hopp om att sånt händer. Ta inte det ifrån mig...

Men ärligt, varför moonar aldrig tjejer tillbaka? ;-)

Ninde said...

404: Ja, mycket praktiskt upplägg om jag får säga det själv :)

a: Int' va bitter. Hon ringde senare faktiskt.. ;)

Tja, kanske för att ni skulle bli mer glada än chockade*..och då skulle ju hela grejen med mooning falla.
Eller också har vi helt enkelt vuxit ifrån det mest flagranta babian-visa-aschlet stadiet? ;)

*Åtminstone om vi antar att tjejen ifråga ligger i nån någorlunda frisk viktklass...

A. said...

Menade ju då att din kommentar var bitter. Inte jag... Jag är mer ond bara.

Ninde said...

Som ett känt ont litet a brukar säga: "jag förstår faktiskt inte alls vad du menar" ;)

Dessutom har jag faktiskt ingen anledning alls att vara bitter i just det fallet..snarare kan det gangna mig om han hittar nån annan att terra. Nån med massor av skinn på näsan..