Tuesday, August 28, 2007

Yiipie!

Innan:

Möte framflyttat flera dagar. Min fina tidsplanering åt fanders. Morgonträningen fick offras och träningsschemat spräckt redan v2. Sov dåligt. Vaknade kl03.00. För varmt. För kallt. För lagom.

Går upp, kollar morgontidningen. Somnar om. Drömmer värsta mardrömmen om att jag befinner mig mitt i en levande buskisteater där alla pratar småländska. Där jag försöker övertyga en tjomme i byxor och väst (tänk Emils pappa i buskisvariant) att stället håller på att brinna ner: -"Dä brinner i gräset" (i drömmen pratade jag småländska). "-Va, sa ho? Brinn dä i gräset?" (svammlar han på och vänder sig till publiken för feedback, allt medans gräset brinner på riktigt i drömmen...) *

Vaknar kallsvettig och släpar mig in i duschen där jag försöker övertyga mig själv om att det bara var en dröm. Att jag är proffs. Att det kommer gå jättebra idag. Och går det åt fanders kan jag alltid gå vidare.



EM:

Möte lyckligen avklarat. Makterna voro med mig och jag fann Mr Big Boss vara på gott humör. Log och till och med skämtade lite småtrivsamt kollegialt sådär. Gillade mina idéer. Nu tom i skallen. Trött. Fick beröm. Erkännande av någon vars åsikt och kunnande jag respekterar. Sånt där som är viktigt för en "duktig flicka" som mig. Nu nöjd. Bara efterarbetet kvar.Det slår mig hur himla enkelt det är ibland. Om han är på gott humör kan han ge kanontips och underlätta allt arbete nåt enormt. För vi har lite samma sätt att arbeta på.

Ska unna mig en extra latte idag. Sen ska jag ringa runt och skrämma skiten ur ett antal finniga små datasupportrar samt efterarbeta mötet. Så jag ger sken av att vara så ambitiös som jag vill bli sedd som.

* And for the record. Ja, jag hatar buskis. Stefan o Christer alla andra tröttsamma typer. Däremot hatar jag inte småländska. Alls.

7 comments:

Anonymous said...

Det där lät som en riktigt jobbig mardröm. Håller med dig om att buskis är ett sjukt beteende. :)

Självklart gick mötet bra. Du kan väl trolla med knäna?

Anonymous said...

Buskis är nog högre makters straff till mänskligheten för ådlig smak. Eller nåt. Tyvärr tvingades jag genomlida ett smatterband av dåliga vitsar i fredags då trollet njöt av att härma liveskratten (får de betalt?) och tjöt när jag smygande försökte byta.

Grattis till genomfört möte. Du verkar ju grym, så oroa dig inte så mkt fröken.
/sa en kålsupare..haha

Ninde said...

404:- Nä men med siffror, he he ;)

Välkommen in i buskishatarklubben :)

filo: Ha,ha nä men de små lydiga kräken applåderar på studiemannens kommando..*ryys*

He,he man tackar lilla kålsupare där ;) Annars är min metod att oroa mig så mycket jag kan innan vissa skitviktiga grejer. Eller snarare gå igenom alla worst case scenaries för att förekomma eventuella invändningar. Då är jag mentalt förberedd och oftast lugn när det väl gäller..

Björnen said...

Vi är många i Buskishatarklubben nu. Kom vi inte fram till att jag var ordförande och att du var sekreterare? Eller var det Sandra? Minns inte...

Dagens bästa är helt klart den om att ge "sken av att vara så ambitiös som jag vill bli sedd som." Nobelpriset i bra formuleringar nästa! =)

Rollx said...

Hahaha finniga små datasupportar. På dom bara, pisk ska dom ha ! :)

Buskis är ett brott mot mänskligheten. :)

S said...

Well done, pinglan!

Mardrömmen låter fruktansvärd. Buskis är tortyr.

Ninde said...

björnen: Menjustja..du har så rätt. Nu minns jag. *inrättar mig lydigt i ledet* Tackar ;)

rollx: Ja vänta bara, är inte färdig med dom än.. ;)

Sandra:Ja, den var heeemsk.
;)