Friday, August 17, 2007

Festfixarfredag

Lunch med S. Finslipning av fixande inför lördagens fest då nästan alla tjejer i gänget kommer för att fira oss, med traditionell kräftis de luxe. S inskärper vikten av att dryckesvarorna anländer i god tid innan gästerna. Så att värdinnorna kan provsmaka.

Jag påminner försiktigt om den där tjejmiddagen då M och den andra värdinnan "provsmakade" tequilan så till den grad att det uppstod vissa organisatoriska problem vid själva middagen. Vi enas om att alkoläskeblasken Smirre Ice blir bra som inledning en stund innan. Lättdrucket och fint.

Kvar att göra för min del ikväll:
* Baka en av tårtorna + en paj till förrätt.
* Jaga rätt på på rätt sorts kryddost.
* Dubbelkolla att uppdragsinhandling av kräftorna fallit väl ut.

Olut-check
Vitt vin-check
Hallandsfläder-check
Smirnoff ice-you bet. Möjlig ransonering för mig och S. Det behöver ju inte urarta redan innan gästerna anlänt.
Cider-möjligen S egna

Upplägget är att folk traskar iväg när orken men inte spriten är slut. Misslyckas det går vi över på plan C. Vaniljvodka. Tacksam för tips på groggar med den som bas. Möjligen cola. Inte illegalt äckliga. Bara såpass att folk fattar vinken. Closing time.

7 comments:

Rollx said...

Inte konstigt om du har svårt att bli av med gästerna, om du är så heroisk i köket. Du bakar tårtor och pajer etc, verkar vara "klass" på dina tillställningar.

Googlade lite och fann detta. Det är drinkar med vanilj vodka som bas.
Coctailguiden

Ninde said...

rollx: Tack, du är väl en pärla!
Nja, gillar ju egentligen att baka o fixa ibland...även om jag oftast har för lite tid numera..

Hade det varit riktig stil hade vi haft champagnedrinkar antar jag ;)

Ha en bra helg! :)

Rollx said...

Ha en trevlig fest, och en fin helg.
Och lycka till med drink blandandet.

Anonymous said...

Det låter som ni kommer ha kul! Hoppas det inte blir allt för jobbigt dagen efter. =)

Björnen said...

Hur bakis blev du?
Oftast kan det vara en värdemätare över hur kul man har haft det...

Anonymous said...

Jag undrar också hur bakis du blev! ;)

Ninde said...

rollx: Tack, blev gott! :)

404: En aning småseg på söndagens aktiviteter.. ;)

björnen,kim: Kommer ett inlägg om det. Om jag orkar.. ;)