Monday, August 20, 2007

Lördagen: Födelsedagskräftis

Jo va f-n det var kul. He he. Jag och S som slog ihop våra födelsedagsfiranden till en gemensam fest för våra tjejkompisar*. The usual suspects-12 tjejer. Ett okänt antal kräftor. Ett antal enheter alkoholhaltiga drycker. Jag, tårtorna och spriten fick skjuts till S av Norrlänningen. Som S är lite förtjust i. Så förtjust att hon försökte få honom att stanna och käka med oss. Som ensam kille. Han avböjde artigt** Vi däremot blev snart klara och kunde sätta oss i lugn och ro på S soldäck och invänta gästerna. Med varsin iskall Smirre i handen.

Var faktiskt skitkul att se alla igen. Kolla allas nya stilar*** och updatera sig om varandras somrar. Bland de ämnen som avhandlades:

Chefer: Sunkiga chefer och nya jobb. Chefer med personlighetsklyvning. Oseriösa arbetsgivare.

Inredning: Fengshui vs vanlig psykologi.

Sport: Hur typiskt det är att unga tjejer lägger av för en killes skull.

Killar:
*Gissningstävling på vem av killarna i ett företags reklambroschyr som var kompis nya span.
*Tröstning av tjejkompis som upptäckt att den perfekta killen hon spanat in redan hade tjej.
*Pikningar av S som raggat på hemmaplan. På snygga killen i matvaruaffären. Som visade sig ha stalkertendenser av typen 20 sms om dagen. Så nu kan hon inte handla där på ett tag och måste åka värsta omvägen för att handla mat..
* Jag blir ju utfrågad jag med. Så jag leker mogen. Vuxen. Berättar att jag somligt och förtiger annat. De andra vet en del om Lejonkillen. Att han är en jättefin kille men att vi har mycket i livet båda och att han jobbar mycket. Lite väl långdistans. Fast att han hör av sig och vill att jag ska flyga till hans stad och hälsa på. Säger att han saknar mig. Att jag faktiskt tog upp frågan om han ville bryta helt. All kontakt. På det fick jag det ego värmande svaret: bara en idiot skulle bryta med någon så underbar som du. M flinar diskret, bara hon som vet hela historien. Den som inkluderade H.

I halvtid kommer M springandes och drar iväg oss för att kolla in S granne på andra sidan gården. En ung man som varit vänlig nog att investera i en gigantisk tv men inga persienner. En tv som just nu visar boxning. Som han gör sitt bästa för att skuggboxas¤ mot. Det ser urkul ut minst sagt. En ung kille som jabbar loss emot en skärm. Fintar. Uppercut. Svenne kontorsbanan goes Paolo Roberto. I allafall i hans egna ögon. Vi samlas. Fnissar. Kommenterar:

-Jamen är han inte för söööt?

-..och det var just därför det inte funkade mellan mig och XX (30 åriga karriäristen som M dejtade ett tag. Tills hon insåg att hon aldrig skulle kunna konkurrera med hans X-box.)

-Nä om man skulle ta och skaffa sig en liten spelnörd. Då vet man ju iaf var han håller hus på lördagskvällarna, he he..




* Från början hade vi tänkt bjuda killar med. Fast då hade kräftidén fallit pga platsbrist och dessutom hade vi behövt bjuda en massa redan paxade pojkvänner. Och inte kunnat tjejsnacka.
**Avböjde artigt=Han ljög ihop något jobbrelaterat. Jodå norrlänningen tycker om tjejer. Det är bara förhållanden han inte klarar av. Möjligen är han lite extra nojjig efter ett practical joke vi utsatte honom för när han hälsade på mina nattgäster i början av veckan..
*** Nya toningen med lite ljust guldblond bedömdes som lyckad. Hade förövrigt en sjuk bra hårdag för en gångs skull.
¤ Jo jag vet det är ett interaktivtspel. Wi nånting. Där rörelser ersatt joystick. Jo.jo. Man hänger med minsann. Eller rättare sagt Killkusinen hänger med i utvecklingen.

8 comments:

Björnen said...

Det där var nästan som att läsa Tolstoys Krig och Fred - miljarders olika namn som är omöjliga att hålla isär. Fast du skall ha cred för att du i ditt inlägg använder betydligt enklare namn än den käre Leo gjorde. Det skulle vara enklare om du publicerade bilder på dem så att vi stackars läsare förstår bättre. ;)

Låter annars som en kul fest! Var det ingen som "mobilfilmade" skuggboxningen? Vill se!

Rollx said...

12 tjejer vilket paradis ! På den festen skulle jag velat vara med på. Naturligtvis som enda kille. :)

Anonymous said...

Jag önskar dig många sjukt bra hårdagar nu när hösten snart knackar på med sina ylletröjor och annat elektriskt.

Anonymous said...

Hur skapar man en bra hårdag? Kräver det någon speciell form av insats, tillsats, byggsats?
Hmm..
Som alltid ett stycke underbart kåseri att få sig till livs här :)

A. said...

Svagt av norrlänningen. Jag är besviken på honom å alla män och speciellt singelkillars vägnar.

Kan verkligen se honom framför mig som Adam i "Adam&Eva" på tjejmiddagen...

Ninde said...

björnen: ..och det är nog första och enda gången man liknar mig med Tolstoy (hybris de light ;)

Fast jag trodde iofs att svårigheten med de kultiga gamla ryssarna var att de hade minst 3 namn på en och samma person. Varav minst en snubbe i var bok kallades Dunja. Men jag kan som sagt ha fel. Har ju mest Krig och Fred i bokhyllan för att uppväga effekten av Pamela Anderssons självbiografi... ;)

rollx: Ha,ha ha I bet You would :)

kim: Gaah..ylletröjor o statisk el är för oss långhåriga blondiner som krucifix är för vampyrer..:( Men tack för hårdagarna :)

filo: Tror de utdelas ungefär när man förtjänar de minst faktiskt.
och tack detsamma ;)

a: I rättvisans namn måste jag tillstå att han faktiskt tvekade ett kort tag innan han sa nej. Och att vi var lite småelaka emot honom förra veckan.

Men jag såg också framför mig den där scenen med Adam ur filmen.. Därför rätt glad att han sa nej tack.. ;)

Björnen said...

Jo, men någon gång i livet måste väl alla bli jämförda med en död ryss?

Hybris är förövrigt bra att ha emellanåt då det sätter saker i perspektiv. ;)

Ninde said...

Björnen:Von Oben perspekt visserligen. Men perspektiv non the less..

I second that.. :)