Tuesday, August 21, 2007

Söndagen I

Vid 11 rycket hasar jag upp och in i duschen. Lite lätt självbelåten sådär efter gårdagens turnout. Aningens mindre självbelåten är jag en stund senare då jag inser:

1) Att jag idag är segare än årsgammal knäck
2) Att det var idag jag i ett svagt ögonblick lovat åka ut till vi- i -villa- landet. För att grilla och pyssla i trädgård.

Latjo lajbans. Verkligen. Så ringer telefonen med läskigt kvittrande person i andra änden som bara vill kolla tiden och påminna mig om att på vägen plocka upp marinad (till köttet) och Killkusinen (oftast till ingen nytta alls.) Hon avslutar med att betona hur trevligt det ska bli att vi kommer förbi. För vi måste se deras blommor nu och sen kan vi grilla och ha det mysigt och...Jag avstår ifrån att upplysa henne att mysigt för mig just då, mer lutade åt att tillbringa dagen i en solstol, beundrandes mina balkongblommor. Med en Loka Smultron som huvudsaklig förtäring.

Strax före ett ringer jag och väcker Killkusinen samt ett okänt antal av hans ohängda polare som också varit ute på lördagen. Bestämmer tid till senare eftermiddag, tar en dubbel latte på cafét på hörnet och hasar runt 5 km spåret tillsammans med kompis, för att i nån mån piggna till. Att vi skulle springa fanns liksom inte ens på kartan den dagen..

6 comments:

Anonymous said...

Ibland är en Loka Smultron det enda man behöver...

Rollx said...

Visst är det skönt att vara nykter. Tur att man inte är ett "proffs" skulle var för slitsamt. :)

Ninde said...

kim: Word! :)

rollx: Håller med. Skulle vara värdelös som alkis. Tänk att börja dagen med en återställare..brr..

Rollx said...

Uäck ! för återställare. Tur att man tycker så. :)

Anonymous said...

Så du är också en fena på att boka upp dig på briljanta idéer dagen efter nånting..
Det suger..man måste börja säga nej helt enkelt..
Och sätta sig med lokan och bara njuta av självvald isolering..

Ninde said...

filo: Exakt vad jag sa till mig själv i söndags! Känner att det har snurrat lite väl fort nu.. Dags att slå av på takten. För oss båda kanske? :)