Friday, December 14, 2007

Dagens gnäll

Kan vi konstatera att Pol Roger visserligen är en okej champagne men inget mirakelmedel mot förkylning. Efter bara ett glas lyckades jag med konststycket att flytta stolen in över min fot. För att sedan med full kraft sätta mig ner igen. Det gjorde fan så ont. Gör inte efter det är ni snälla. Vasst stolsben på tå är ingen hit. Speciellt inte när man är i officiella sammanhang och måste se oberörd när man helst av allt skulle vilja sparka till stolen och lära den ett antal nya kraftuttryck.

Insåg då att det var läge att åka hem och tycka synd om mig själv och låta de andra fortsätta ut på julbord. Foten gör ont idag med. Tror det kan ha blivit blodförgiftning. Kommer säkert få amputera den. Inte helt säker att den looken skulle passa mig. Dessutom är jag förkyld. Hur lägligt som helst då jag ikväll skulle ha varit med och firat Killkusinen. Folk kommer alltså ha kul utan mig. Mest för att jag inte vill gå dit och smitta alla precis innan jul. Kommer sitta i självpåtagen karantän och kämpa med mina franska julbrev på en fredagkväll. Sa jag att det var synd om mig?

3 comments:

Anonymous said...

Men oj så dramatiskt!
Du får sätta dig försiktigt nästa gång. Med eller utan skumpa.

Anonymous said...

Men Gud vilket drama... ja, jag tycker synd om dig... *kramar om*

Ninde said...

kim: Ha,ha jo. ibland är det tur att man inte är större..;)

jerry: Tack! ;)