Tuesday, December 11, 2007

Rise and shine

I rose. I did not shine. I morse var det knappast rätt tidpunkt för det. Allt är min chefs fel. Han vet hur jag känner inför hastigt inslängda extratidiga morgonmöten. Med illa dold förtjusning uttalade han orden "och så ses vi pigga och glada på mötet i morgon bitti då." Jag muttrade något om att glad blir jag bara det finns kaffe. Men pigg tänkte jag minsann inte lova.

En jullunch och en dag senare är jag redo att direkt åka hem och sova. Efter att först ha passerat gymet..

4 comments:

A. said...

Om nu alla andra kommer dit glada så kunde väl du bjudit på det? Va va va? Du lyssnar för mycket på 404's motvallsfasoner...

Se så, ett leende tack!

Ängeln said...

På morgonen? Enda leendet som är möjligt då är om man i lugn och ro kan sitta och dricka kaffe och läsa tidningen. Inte med chefen i närheten...

Ninde said...

a: "Alla andra kommer dit glada" Vad tror du jag jobbar med för dårar egentligen? Trevliga kollegan och jag brukar gäspa ikapp. Dessutom log jag visst det.
När jag fick kaffe.

Såklart jag lyssnar på 404. Dataguru och så gott som lärare. Och du tycker att jag bör lyssna på dig..?

ängeln: Nu har jag iofs lätt för att le..men i sak håller jag med dig ;)

A. said...

Det vore bra för världen om fler lyssnade på mig ja. :-)