Tuesday, December 18, 2007

Helgen

Fredag: Ägnades åt att tycka synd om mig själv samt inleda försöken med att skriva franska julbrev med att plocka fram och damma av "la conjugaison 1200 verbes" och slösurfa les pages jaunes efter en adress skriven med årets svårtyddaste handstil. På något sätt utmynnade det hela med att jag hamnade framför tv:n's Legally Blond istället. Mycket märkligt.

Jag piggade visserligen på mig även om helgen mest var ett tillfälle att träna på den årliga förvandlingen från Storstadssingel till välartad Hemstadstös. Sålunda tidigt i säng utan alkohol i blodet. Låt mig bara säga att vissa individer i omgivningen inte riktigt var inne på samma linje. Var tydligen high-life på den där glögg/julfesten. Vissa som dessutom hade en ganska triggerhappy sms-tumme. He,he.

Som det från den medelålders manliga kollega som bara ville uttrycka sin djupa sorg över att han inte fått se mig och kollega Z iklädda Lucianattlinne dagen innan. Igår och idag smyger han diskret längs väggarna här på jobbet...

4 comments:

A. said...

Bli en välartad Hemstadstös... tss... Du vet att tomten inte heller finns på riktigt va?

Ninde said...

a:Nu är du bara elak a,tomten finns visst..

Ängeln said...

Liksom änglar...

Fyllesms från kollegor är fantastiskt roligt i synnerhet när man själv är nykter..hehe!

Ängeln said...

A.. förvanling var det ju. Så hon ska åka hem och lura alla. Ta på sig folkdräkten och åka spark mellan husen..

Kanske en liten fickplunta som sitter fast i underkjolen för att hjälpa mot kylan?