Wednesday, December 19, 2007

Manliga intriger

Få vet om mig och H. Några vet att vi känner varandra men inte hur. Ändå hände det ju till slut att någon H känner via jobbet skulle fråga honom om mig i tron att vi är jobb bekanta. H hinner bre på om vilken toppentjej jag är innan han inser att killen han pratar med tänker bjuda ut mig. Varpå han freakar totalt, beter sig skit taskigt och i princip säger upp kontakten med den här killen. Som först inte fattar någonting och sedan lägger ihop två och två.

Sedan ringer H mig och kokar ihop värsta historien om vilket taskigt rykte den här killen har. Praktiskt tagit en manlig slampa. Sagt av omsorg av mig givetvis. För nä han är inte svartsjuk. Inte då. Jag tycker det låter lite konstigt men låter saken bero. Sedan springer jag på killen i fråga på en lunch. Som har en helt annan version av saker och ting. Som fortfarande är intresserad av att gå ut med mig. Suck. Men orka bry sig.

Men nu är det jul snart. Julbreven så gott som klara. Julklapparna under inköp. Och ikväll är jag bjuden på middag. Och traditionsenlig show efteråt. Av någon jag faktiskt ser fram emot att träffa.

4 comments:

Verbal Kint said...

Min f.d. chef:
"Tjejer snackar bakom ryggen på varandra och intrigerar å det vildaste. Vi grabbar är mycket mer raka. Vi snackar om problemen direkt och röjer de ur världen innan det är ett problem. Det är inget sktisnack!"
Min första tanke var:
"Självförnekelse!"

Verbal Kint said...

Och du, hoppas kvällen blir trevlig!

Ängeln said...

Killar snackar mer än tjejer. Bara så att du vet. Dessutom är de svartsjuka. Vilket är ett av skälen till att jag tror att Herr Strul ringde. Han fiskar efter om jag har någon annan loverboy i sthlm.

Men inte H på middag?

Ninde said...

verbal: Ha, ha tror du har rätt där ;)

Tack det var den!

ängeln: Vet..
Kan hända..

Nope. Inte H ;)