Thursday, December 13, 2007

Lucia

Tidigt lussefika med jobbet. "..och du som har så långt fint hår kan väl vara Lucia*?" Skulle inte tro det va. Samma jobb som förra året. Samma person, samma fråga. Samma svar från mig. Hur var det med det där med trial and error...

Skulle ha gått på restaurang ikväll. Får se hur det blir med det. Lite små hängig. Förkylning på gång. Sådär otajmat mitt i allting. Men alkohol lär vara bra. Bakteriedödanden. Lite Pol Roger champagne såhär innan kommer nog göra susen.



* Lucia=traditionellt dagis-skoltrauma för tjejer med långt blont hår men utan "solo-sångröst". Mima kan jag. Humma med i kör. Men jag vägrar sjunga solo.

3 comments:

A. said...

Ställ upp för gruppen! Osolidariskt...

Ängeln said...

Precis.. vänta tills du sjungit acapella för HELA skolan...

Ninde said...

a: Stod just upp för gruppen. Besparade dem min solosång. Inte mitt fel att de inte begriper sitt eget bästa.

ängeln: You've been to hell and came back ?! Var det standard på husmorsinternatet kan du skriva en Ondskan II..