Friday, December 21, 2007

Sista jobbdagen före jul

Ber vi en stilla bön att det blir lugnare på jobbet. Snart dax att knyta ihop säcken och inleda den årliga Julåterfärden till Hemstaden. Nästan alla klappar är inköpta och paketerade. Ner till den leksaksmus som en 4 kilos familjemedlem med ett belåtet spinn kommer att slita i stycken under det att vi andra öppnar våra julklappar.

Kvar att göra är:

* Ögonfransfärgning för att få den rätta Bambilooken att vara över helgerna utan att behöva sminka sig i övrigt. Done!


Kvar att inhandla senare:
* Braiga brunutansolkrämen som man ser naturligt fräsch ut i.
* Nytt glammigt lipgloss.
* Födelsedagspresent till far som fyller år strax efter jul. Någon form av populärvetenskaplig bok.

*Ny necessär om jag hittar någon billig och snygg. Och stor.
* Florsocker. Om jag orkar göra mer mintgodis.

Eventuellt någon kul liten sak till systersonen. Fast egentligen har han nog med presenter redan.

*Skicka ett paket till Frankrike. Idag. Om jag lyckas hitta någon form av postkontor i Storstadens centrala delar som nedlåter sig att hantera post. Annars får det vänta till lokala affären i innan jag åker.

*Köra ett sista träningspass på gymet ikväll om jag hinner. Packa klart.
*Mixa ihop lite ojulig-musik för att inte förgås i brist på Storstadsradio.

Uppdatering: Svisch vad effektiv jag var på lunchen. Hälften avbetade. Plus massor av jobb. Plus julfika med jobbet. Möjligen effektivitet orsakad av kraftigt överdoserat koffeinintag.

4 comments:

Anonymous said...

Jag är grymt "impad" över att du kan trolla fram tårtor och karameller. Du skulle ta och fota av dom, så att folket får se dina konstverk.

Nej nu måste jag ner till barberaren ! Sviiiisch.....

Mvh Roland

Unknown said...

På sveavägen finns det faktiskt ett postkontor där man kan lämna in paket...

A. said...

Florsocker är grymt underskattad...

Ninde said...

Roland: Inget märkvärdigt, mer en kul grej jag tror många gör. Har faktiskt funderat på att ta kort men tvekat då jag är rädd att nån känner igen det de just blivit bjudna på. Sen är det kanske inte så intressant..? ;)

Hoppas klippningen blev lyckad? :) Det hann jag inte med själv..

Haddock: Tack för tipset. Men orkar inte upp dit i julträngseln..

a: Florsocker, the underdog of the Sugar family.. ;)