Tuesday, December 04, 2007

Traditionsbrott

Blev ingen Globen horseshow i helgen (en kombination av sparnit och bortrest hästkompis). Tänkte att jag kunde se det på tv istället. Jo, jag vet jag är bra naiv. Borde förstått att dylika "tjejsporter" bara sänds på skumma tider som man jämt missar. Okej, det är rätt mycket jippo över tävlingsdelarna men det råkar bara vara Sveriges största återkommande arrangemang med ett visst underhållningsvärde. Men visst, ägna ni sportspecialen åt viktigare saker. Som Znokens gnäll om EM lottningen och naturligtvis VM i boxning för tvåbenta robotar i Japan.

8 comments:

A. said...

Du tror inte det kan att ha att göra med tittarsiffror?

Jag har inget behov av två nyhetsprogram men det finns ändå.

Ninde said...

a: Säkert. För det som fyller Globen borde ju inte intressera någon att titta på. Alls.

A. said...

Äpplen och päron Ninde. Publik och tittarsiffror är inte samma sak. Men lite konstigt är det...

Peppe said...

Nästa år bjuder jag dig på Helsinki International Horse Show.

Ängeln said...

Nää men A.. de flesta som tittar på hästtävlingar på tv har oftast häst och tillbringar en stor del av tiden i stallet.Så 14.45 en söndag i december brukar de flesta vara just i stallet.

Vad sägs om vettiga sändningstider.. please!

Fast jag tjuvkikade lite på küren innan jag smet iväg och kollade live på nationell hopptävling här i stan..

Ninde said...

a: "Publik och tittarsiffror är inte samma sak". Och tittarsiffrorna förbättras avsevärt av att man lägger sändningarna på de tider man vet att bara tre friskluftsskygga seniorer sitter inne och ugglar..

peppe: Tack sötnos!

ängeln: Nämen a indeed. Håller med du.. :)

Anonymous said...

TV 24 sände hästprogrammet.Till min stora lycka :)

Ninde said...

tania: Ok. Ett av de få jag inte kollade. Står ju längst bak med myrskrift i tv bilagan så det föll mig inte in att kolla..