Friday, January 18, 2008

Dagens Eeew

Ytterligare en påminnelse till varför man inte bör åka kollektivt på sistone. T-banan. Ungdjävlar av stor och liten sort. De små med skitiga skosulor vilandes mer på sina medpassagerares kläder än på golvet ackompagnerade av tunnelseende pappor/mammor. De större inbegripna i lättare slagsmål och förolämpningar med bruten målbrottsröst. Verbalitet av typen nööh..öhh..fan..*smäll* men nööh va fan ööh??! Nej, jag ingrep inte. Så länge alla garvar och ingen blöder tolkar jag upp det som nån sorts yngre manlig umgängesform. Förmodligen avsedd att visa sin tapperhet och sitt mod inför tonårstjejerna en bit bort.

Sen hamnade jag mittemot en man av den sort som nog såg bra ut. För ungefär 40 år sedan. Han tittar och ler. Jag tittar bort. Till slut måste jag titta upp och han flinar med hela ansiktet och blinkar så att jag blir rädd att någon ska tro att jag på något sätt känner honom. Idiot.

Sålunda mild och vänligt inställd till mänskligheten anländer jag till gymet för ett nytt pass. Tog mig ungefär 30 min innan jag slutade fantisera om att ge den där nya brevid mig en fet smäll om hon kom för nära. Idag är jag bara trött. Och träningsvärkig. Redo för en helg av detox och försakelser. Starting tomorrow. Möjligen ett glas vitt vin ikväll.

5 comments:

Ängeln said...

Tunnelbanan är och förblir vidrigt...

Anonymous said...

Ur den aspekten så är jag glad att bo i Uppsala....visst bussarna kanske inte är så roliga alla gånger, men det går att "komma undan"...(;-)
Kram!

Anonymous said...

Erkänn att du blinkade tillbaka! ;)

Peppe said...

Kollektivt är hemskt. Jag insisterar alltid på att bo på promenadavstånd.

Ninde said...

ängeln/jerry: Nja. Buss är ett snäpp vidrigare här faktiskt..

kim: Not on your life.. lite väl övermogen+självgod för min smak..

peppe: Promenadavstånd is da shit. Det enda jag saknar med en mindre stad..