Friday, March 07, 2008

Inför helgen:

Norrlänningen undrade vad som händer i helgen. Jag frågade lätt förebrående om han inte visste om att det var Internationella kvinnodagen i morgon. Dagen då man ska ut och demonstrera*, förtydligade jag med spelat allvarlig min. Då såg han lite orolig ut. Lika roligt varje år, när killar liksom inte riktigt vet om man driver med dem eller inte. Å ena sidan ser jag ju inte ut som en såndär**, men helt säkra kan de ju inte vara.


Men nu fredag och en lätt AW. Förhoppningsvis kan man få tag på en hyfsad capuccino där med.


* Nej, Killkusinens förslag med ett plakat med budskapet "Reinfeldt är ful" kommer icke att bli verklighet.
** Jag har ju varken flickvän, palestinasjal eller horn. Dessutom ser jag blond, snäll och inte alls manshatisk ut.

8 comments:

A. said...

Haha... Ett världklass-plaket :-) Killkusinen verkar imponerar!

Peppe said...

Hahaha! För söt för att vara feminist liksom?

S said...

På min aw kunde man få en Margarita. Jag har inga större krav på min aw.

Ninde said...

a: Varför förvånar det mig inte att du gillar hans idéer.. ;)

peppe: Eh..alltså..ehrm..nu är jag ju inte feminist. Längre. Typ ;)

sandra: Ah..Margaritas :)

Anonymous said...

Jag vill bara inflika att jag kommer svara på din utmaning innan veckan är slut!

Ninde said...

kim: Ok! Ser fram emot det..:)

Anonymous said...

Så där ja!
http://www.kimmilrell.se/2008/03/12/utmanad/

Ninde said...

kim: Perfekt! :)