Tuesday, March 25, 2008

Postpåsk I

Så for den förbi. Påskhelgen. Första påskhelgen på evigheter som inte tillbringandes i Hemstaden. Istället:

* Äggletning med jobbet. Så utomordentligt fånigt. Gav varsitt påskägg. Innehållande sockerägg. Besviket donerade Z och jag våra till behövande.

* Med Killkusinen till IKEA för att han där skulle få plocka ut sin födelsedagspresent samt ungefär en miljon andra prylar. Jag gratulerade honom med att i ett sedvanligt födelsedagstal¤ försäkra honom om att de glada, bekymmersfria dagdrivardagarna nu var över. Att livet hädanefter skulle bestå av ett enda ansvarstagande, amorterande elände tills det var dags att lämna in..
Killkusinen kontrade med att han i tid med högtidsdagen minsann mognat. Han hade sett till att skaffa ny flickvän. Användandes ett så smart drag att jag för ovanlighetens skull blev imponerad. På riktigt.


*Stoppad på affären av grannar modell äldre. Som bott i huset ungefär sedan dinosarierna gick på jorden. Som såg som sin uppgift att hejda mig mitt i mina blomminköp. Med en sedelärande anekdot upplysa mig om att damen som i begynnelsen ägde min lägenhet "verkligen ogillade gula blommor". Med en bävande känsla av att få en arg poltergeist på mig tog jag dem iaf. Trotsigt.

* En mycket trevlig påsk middag.

* Inget påskägg från mor o far. Inget träffande mor o far överhuvudtaget. Upprörande. Nästan som om de har skaffat sig ett eget liv.

* Ett paket kexifierade mumintroll samt hårsnoddar i present från Systersonen. Oklart varför. Glad blev jag iaf.

¤ Ironiskt tal syrran införde att den marginellt äldre släktingen kunde dra vid yngre släktingars födelsedagar.

8 comments:

Ängeln said...

Hmm vad blev det för påskmiddag då?

Anonymous said...

Det verkar som att många gjorde något de inte brukar göra under påsk.
Stannade hemma till exempel.

Bra med MYCKET trevlig middag. :)

A. said...

Jag vill höra om det smarta draget från killkusinen. Nu!

Ninde said...

ängeln: Nässelsoppa. Lamm. Vin. I mycket trevligt sällskap..:)

kim: Indeed.

a: Bara om du lovar dyrt och heligt att inte försöka kopiera det. Du får hitta på egna drag..;)

A. said...

Man ska inte lova saker man inte kan hålla. Eller ens lova att hålla... :-)

Ninde said...

a: Skyll dig själv då. Det var bra mycket bättre än de där nördarnas i "the Game"...;)

A. said...

Snälla söta charmiga och välskrivande Ninde. Jag behöver ett bra knep. Du vill väl inte att mamma A ska behöva våndas mer...

Det är ju hennes dröm att se sina söner gifta sig. Och få barn. Och jag orkar inte med tjatet längre :-)

Ninde said...

a: Bara för att fjäsk måste belönas a. Jag ger mig. Se inlägg..:)