Wednesday, November 05, 2008

All Hallows Day


Lördagen. Återigen utklädnad. Då jag i år inte lyckats lokalisera mina pålimbara hörntänder och cape, fick det bli fe. Igen. En ond och blond sådan. Vitsminkat ansikte. Kolsvart ögonmake och röda läppar. Hjälpte söt häxkompis måla en spindel på kinden och gav oss av på maskeradfest.

* Häftig dekoration. Rykande Halloweenbål. Plockmat.

* Undgick med nöd och näppe att bli upphånglad av en manlig Smurf som tydligen grovt missuppfattat det där med uttalat Halloweentema på utklädningen. Betyder som bekant att man ska klä ut sig till svartfe, alv, häxa, djävul, lieman eller något annat läskigt eller övernaturligt. Möjligen en svartsmurf eller i nödfall en död och fejkblodig smurf. Men en glad ragg-smurf

* Sprang på den där journalisten. Som alltid ska vara så skitseriös och envisas med att bara diskutera riktigt tunga och viktiga ämnen. Så att ingen ska missa hur påläst och djup han är. Fattar inte varför han jämt dyker på mig. Jag gillar visserligen djupa diskussioner ibland. Men hela tiden? Herregud. Lighten up dude, switch to partymode. Häng på ett tequilarace och dansa på bordet. Håller god min en stund tills jag känner akut behova av en drink. Och lättsammare sällskap.

* Annan Tjejkompis dyker upp utklädd till död nunna. Blir sjukt mycket raggad på. Samma sak hände mig sist jag var utklädd till nunna¤¤. Tydligen en Top Ten fetish hos det motsatta könet. Norrlänningen utklädd till präst à la exorcisten. Komplett med bibel och krucifix. Blev omgående nypt i baken av en häxa.

* Blir igenkänd av någon jag knappt träffat sedan gymnasiet i Hemstaden. Trots förklädnad. Visar sig att hon är i Storstan över helgen och hälsar på.

* Sorgligt tunnsådd turnout när det gällde Legolas lookalika alvpojkar. Likaså vampyrer som egentligen är det som gäller i år. Odödliga och tankeläsande. Dock rätt många manliga djävlar och det är ju alltid trevligt. Ett strå vassare än fejk cowboys.


¤ Smurfar är uppenbarligen desperata små jäklar, inte första gången man jagats av en. Kanske för att det finns så få smurfinnor. Fanns väl bara den där blonda Smurfelina och nån liten rödhårig sak va? Just denna kväll fanns enligt säkra källor dessutom stans enda Smurf-babe på annat håll *blinkar till emster*
¤¤ Eller novis (nunne wannabe som inte avgett klosterlöften än typ Maria i Sound of Music) om vi nu ska vara exakta.

7 comments:

Miss Baglady said...

Vilket party du! Låter som du sprang på många "sköna snubbar". Och nästan bli upphånglad av en smurf tycker jag räknas för mycket. Det är inte varje dag.. även om det är en smurf..

Miss Upsey Daisy said...

Kåta smurfar är alltid ett problem på fester! ;-)

Anonymous said...

Men det är ju en dröm att bli upphånglad av en smurf! :D

Anonymous said...

fan vad jag gillar dina helgsummeringar :) FÅr ofta känslan att du sitter som enda sunda människan bland ett gäng mer eller mindre vrickade existenser - mycket underhållande!

Ninde said...

miss baglady: Ha ha, kanske det. Även om jag föredrar de som inte är blå..

miss upsey daisy: Ha ha ja tyvärr ;)

kim: Mja. Stora vita fötter betyder inte alltid det du tror..;)

filosofia: Tack. Ha ha, ja eller också består världen av så många dårar att t om jag framstår som vettig i jämförelse...;)

Anonymous said...

Hmm... jag har ingen bra låttext som innehåller "all hallows day", kommentar uteblir därmed.

Ninde said...

Manual: Okej..*nynnar vidare* :)