Wednesday, November 19, 2008

Hur idén till tele2 reklamen uppstod?

Reklamare 1: Men kom igen nu? Är det ingen som kommit på något i helgen?

Reklamare 2: Nä. Kollade på canal+. Var ju "alla kanaler-gratis-helg"ju. Bara sport och porr non-stop hela helgen, hö hö.

Pryon: Men hörrni jag såg en bra film? Black Sheep..

Reklamare 1: Black sheep? Jadu grabben, nu gäller det att komma upp med nåt på temat "cheap" åt kunden. Kom igen people. Work with me här. Vafan grabbar är det ingen som har nåt?

Reklamare 2: Amen fan Macke, tänk utanför boxen, koppla helikopterperspektivet nu. Cheap-Sheep. Lite same shit där va? Kanske "born to be.." med? Kan funka..

Reklamare 1: Joppe för i helvete, du är ett geni. Den kör vi på...



6 comments:

e r i k a said...

Jag tycker fåren är jättesöta:)

Miss Baglady said...

Förstår inte om du är ironisk, men jag tycker att reklamen är konge. Jag skrattar varje gång. Av någon outgrundlig anledning...:)

Anonymous said...

Haha.
Jag älskar uttrycket "tänk utanför boxen".
Jag ska ha det som bloggslogan inom kort.
Du är rolig du. :)

Ninde said...

erika: Ha, ha får är vanligen söta. Och dumma ;)

Miss Baglady: Mja. Lite ironiskt undrande mot hur det gick till när de kläckte idén möjligen. Själva kampanjen ger mig lite "men gäsp" känsla om jag ska vara ärlig...

Kim: Ha,ha "tänk utanför boxen" är väl etta på min lista med managementfloskler vi älskar att hata, men tack iaf ;)

Anonymous said...

Men gäsp-känsla till trots, att vi diskuterar kampanjen här får väl ändå ses som att reklambyrån har lyckats...

Ninde said...

TheManual: All uppmärksamhet är av godo menar du? Ha ha..
Kanske är jag miljöskadad efter att ha bott på landet. Men kommer för all framtid att associera fårskallarna i reklamen till kommunikationssvårigheter med riktiga fårskallar. Sådana som går på fyra ben och inte jobbar på tele2...frågan är om det var avsikten ;)