Tuesday, November 04, 2008

Halloween Helgen

Fredag. All Hallows Eve. Middag för Tjejgänget.

* Pumpa på menyn. I alla upptänkliga former. Samt pumpagubbe i marsipan på kakan till efterätt. Prestige stod på spel. Men folk åt och sa sig vara belåtna. Tog om. Insisterade på recept. Även den mest viktnojjiga åt¤ även om hon beklagade sig om att hon skulle rulla därifrån. Får betraktas som godkänt.

* S har ny kille. Igen. Hon hade redan satt honom i arbete med något hantverkigt i hennes lägenhet sådär på fredagskvällen. Men självfallet skulle han vara nykter. Så att han kunde hämta henne så hon slapp ta en taxi hem sen. Sen fick vi alla se kort på honom och höra hur jävla bra han var i sängen. Helst hade hon velat ta med honom och visa upp hon också. Men till och med hon fattade att det kunde vara en aning läskigt att vara enda killen på nya tjejens Tjejmiddag.

* Nyutexad kompis berättar om hennes entusiastiska försök att lära en grupp mycket små människor med stora problem att säga r svenskt friluftsliv. Alla hade nickat entusiastiskt när programmet presenterades. Sedan skulle små detaljer visa sig. Några hade inte förstått att det skulle vara utomhus. Andra var rädda att bli uppätna av vilda djur. Planerna fick justeras en smula. Men de var i slutändan alla så nöjda med sin wild life experience. I en av stadens parker.

* Karriärskompis dammar av uttrycket "bättre en etta i Vasastan än en fyra i Husby" appropå potientiella pojkvänners bostäder. Vi skrattar. Bara hon skulle uttrycka sig så, lägga så stor vikt vid killens taxeringsvärde. Samtidigt kan jag respektera hennes inställning. Hon är varken golddigger eller snål. Hon tjänar själv bra idag och är aldrig snål eller petig mot folk hon känner. Hon vill bara att killen ska ligga på samma nivå. Lägga lika stor vikt vid ekonomisk trygghet.

* Söt och småblyg kompis avslöjar saker om sitt förhållande som inte låter helt bra. Får lite dåligt samvete för att jag hört av mig så dålig till henne på sistone. Gör en mental notering om att skärpa mig där. Visa att vi finns där. Ifall hon behöver stöd.

* En singelkompis har lessnat på killar. Lagt ner. Ska fan inte bli ihop med någon mer efter den senaste. Jag och S utbyter menande ögonkast. Vi ger henne 6 månader. Max.

* Tjejkompis som var ihop med Mr Player i ungefär tre minuter tjatar livet ur mig med att jag måste börja umgås med honom igen. Så att hon kan förhöra mig om det senaste som hänt i hans liv. Som exakt hur otrogen han är mot den nuvarande. Hon som är ungefär 20. Har försökt hinta lite fint att nu när hon är lycklig med ny kille kanske det är dags att hon släpper Mr Player helt och hållet men det verkar inte gå fram. Inte ens när jag påstår att han gubbat till sig en smula. Inte för att jag tror att hon är kär. Mer totalt förtrollad av honom. Fortfarande. Herregud. Och ändå varnade jag henne för honom innan.¤¤


¤ Okej, kan ha följt traditionen och en aning överdrivet nyttigheten i vissa rätter. Även när det kanske var en liten aning hjärtattacksgrädde i. Shame on me.
¤¤ Nej, jag har aldrig på något sätt varit ihop med Mr Player. Något jag är mycket stolt över. Det är ungefär jag och tre till av Storstadens kvinnliga invånare. Mycket beroende på att jag hann komma underfund med hur han beter sig i förhållanden under det att jag var ihop med en av hans inte alls så mans-slampiga kompisar. Plus att syrran gjorde en strålande insats för att stävja eventuella senare raggningsförsök per telefon.

7 comments:

Anonymous said...

Jag tycker om att titta på flockarna av små personer med fiskevästar och kameror. De är det närmaste aliens man kan komma.

Anonymous said...

Som vanligt livat i Nindes liv. :)

Det var ett kul uttryck det där om ettan i Vasastan. Nog är det så alltid, men jag skulle glatt nöja med en fyra eller till och med etta i Husby om karln bara var bra, verbal och ärlig!

e r i k a said...

Uhh det är säkert samma Mr Player som jag har varit ihop med! Haha.

emster said...

Blir himla nyfiken på det där receptet... (hint hint) :-)

Ninde said...

anino: Ha,ha ja de är som små flockar exotiska fåglar. Med Fujitsu kamera..;)

kim: Ha ha sant...;)

erika: Inte helt osannolikt faktiskt.. Måste du blogga om isåfall, ha ha ;)

emster: Får väl leta lite hemma då..;)

Anonymous said...

ohh pumparecept! Gief! Roligt att höra att ni hade trevligt! Fö, om du är sugen på att odla lite för skojs skull så kan jag rekommendera tomater och just myskpumpa.

Ninde said...

msn00b:Tomater har jag ibland. När inte Killkusinen lyckas ta livet av dem i "blomvattning" när jag är borta. Pumpor vet jag inte om jag vågar mig på. Känner ju folk som gör det så mycket bättre...;)