Monday, November 24, 2008

Fredag

Lite rörigt just nu. Oro i maggropen. Lite trött och less. Balanserar genom att ta tag i träningen igen. Byta pass. Lite andra rörelser. Högre intensitet. Samt the evil of all evils-styrketräning. På en fredag. Därefter lugn hemmakväll i laddning inför lördagen. Ont på udda ställen. Lite lätt sliten. Ofantligt många intjänade martyrpoäng.

Så knäckt att jag t om genomled Idol. På ordinarie sändingstiden. Misär. Bara för att se Anna, tjejen med guldrösten, kickas ut. Till förmån för Johan. Jag fattar ingenting. Hur kunde han ens komma med? Kan ha missuppfattat hela programupplägget men trodde det skulle finnas en vag koppling till talang* hos finalisterna iaf.

Men Johan. Vad är grejen? Ja, han har en högljudd fanclubb som uppenbarligen föredrar killar som ser ut som 12åriga tjejer och får t om Jihde** att framstå som sjukt manlig i jämförelse. Som sjunger som en kråka och har mer gemensamt med klassens ballaste kille på roliga timmen än en fullfjädrad ung entertainer. Nej,jag fattar inte. Inte alls.

* Okej, Kevin är en stjärna. Så är det bara. Dessutom med imponerande språkkänsla och underbar attityd.
** Ja, jag skrev något snällt om Jihde. Nu är det illa ställt med mig.

12 comments:

emster said...

Kan bara hålla med. Johan = mes.

Anonymous said...

Det går utför...snällt om Jihde... har du halkat och slagit dig?

Anonymous said...

vad är det som har hänt? Jobb eller livet?

Anonymous said...

johan ser ju ut som vilken lite gymnasieflataellertjugonånting som helst. märkligt.

Anonymous said...

Lite träningsvärk är bara en annan form av njutning.

Man kan se det som ett tecken på vekhet som lämnar kroppen :)

Sorken

Ninde said...

emster: He,he ja. Fast stackarn kanske växer på sig...

Ängeln: Ha,ha typ..

Lite både och faktiskt. Aldrig en höjdarkombo..:/

anna: Ha ha mitt i prick där! ;)

Sorken: Själv försöker jag låtsas att smärtan mer är ett tecken på att jag är på väg att bli sjukt vältränad än på att jag gått ut för hårt..ha ha

Och där utrycket låter bekant på något vis.. :)

Björnen said...

Fast Kevin sjunger ju uselt han med! Enda anledningen att han går vidare är för att han har utseendet med sig. Vilket smör-äckel!

Håller nog lite på Johan trots allt. Han har i alla fall karaktär och lite känsla - trots sin ringa ålder. Och då tycker i alla fall jag att man kan komma undan med en halvrasslig röst. Fast det är väl egentligen inte NÅGRA direkta stjärnor kvar i tävlingen...

Anonymous said...

ok.. kolla in videon hos Manualen.. Who's Gonna Save My Soul...

Anonymous said...

ok.. kolla in videon hos Manualen.. Who's Gonna Save My Soul...

Ninde said...

björnen: Jag har också karaktär och lite känsla i kombination med dålig sångröst. Kanske borde ställa upp?

Nej, Kevin är stabilast av de som är kvar. Smöret ingår i genren. Snarare Johan som kvoterat in på sin "look".

Ängeln: Tack för tipset! Brutalt..;)

Anonymous said...

Begynnande medelålder ;) kanske inte är målgruppen för Johanfans.
Han är väl 15-16 och fan så mycket coolare än jag var när jag var 15-16.

royal

Ninde said...

Royal: Vette tusan om jag tycker han är så ball faktiskt, ens i jämförelse med andra femtonåringar..