Friday, November 07, 2008

Haram-tv

SVTs nya satsning. En handskakande och två icke handskakande brudar som leker holier than thou leken. Samtidigt som de knallar runt i kläder som skulle ge dem stora problem med den religösa sedlighetspolisen i ett land med obligatorisk Koranklädkod.

Allt producerat av en man som är misstänkt lik en kostymklädd Karlsson på taket. Måste bara vara samma snubbe som så elakt snodde lillebrors köttbullar i den där gamla filmen. Igårdagens debatt presenterades han av en speedad Janne Josefsson. Not at all his old self. Har övergått från att klippa folk innan de malt på i oändlighet till att ha som princip att inte låta folk hinna prestera en begriplig mening. Tröttsamt.

8 comments:

Miss Baglady said...

Oj det missade jag. Lät spännande:)

Anonymous said...

Haram-tv, haha. Enkelt och genialt, du knep den.

Anonymous said...

I torsdags var han riktigt pinsam den gode Josefsson. Han är inte riktigt på rätt plats...
Karlsson på taket orkar jag inte ens tänka på, låtsas att han inte finns, aldrig har funnits, och att hans uppträdande i debatt var en mardröm jag hade.

A. said...

Jag har alltid varit rädd för Karlsson på taket så han var obehaglig.

"Haram"-tv blev bara skitnödigt men egentligen en rätt bra ide.

Josefsson har passerat bäst före datum för år sedan. Lever numer bara ut personliga vendettor. Känns mest som han fortfarande försöker framstå som den lilla människans förkämpe medan han antagligen t.o.m glömt bort vad programmet handlat om på väg hem till 10 miljonersvillan...

Ninde said...

miss baglady: Nja. Kunde ha blivit det. Blev mest platt fall tyvärr..:/

anino: Såklart jag gjorde. He he :)

åsa: Pinsam var ordet. Och tycker vi bestämmer att Joakim-Karlsson på Taket bara var en otäck dröm..;)

a: Jag med..:(
Word! Jag vill se tre helt vanliga muslimer som lever helt vanliga svenska liv och inte hela tiden hamnar i konflikt eller tycker det är prio ett att alltid ta upp religion. Istället har en miljon åsikter om allt annat. Där inte samtliga tjejer bär slöja som om det vore något obligatorium så fort det ska porträtteras muslimska tjejer. Det hade fanimej varit nyskapande.

"Lever numer bara ut personliga vendettor" Så sant, så sant. He he ;)

Anonymous said...

Om du vill h alösen till bloggen så maila mig :)

Mr K said...

ninde
+
a:

Ja, idén var lovande. Tyckte även om några av alla de så populistiskt tajmade Ramadan-bloggarna, även om jag hellre hade läst något liknande om vanliga muslimers vardag i Sverige.

Ninde said...

tania: Ok! :)

mr k: Ok, de missade jag tyvärr.