Thursday, November 13, 2008

Män som har svårt för kvinnor

Det är sällan man träffar på dem, men det händer. I eftermiddag ska jag sitta i möte med en sån. Som kommer tillämpa varje härskarteknik i boken och allmänt tycka att det jag säger och gör är sämre. Inte för att jag är dålig på mitt jobb. Utan för att jag har fräckheten att vara kvinna. En ganska ung sådan dessutom. Och min uppgift är att hålla mig lugn och stabil. Tala kort, koncist och faktaspäckat. Mansspråk. Undvika de vanliga fallgroparna, sänka rösten en oktav. Inte låta mig provoceras. Håll tummarna är ni snälla. Here we go. Sugar on your lips. Murder in your heart.

Uppdatering: Jag överlevde. Han med. Finns till och med en liten möjlighet att det kan komma något konstruktivt ur det på sikt. I'd be Goddammed.

10 comments:

e r i k a said...

Lycka till! Ge honom vad han tål och mer!

Ängeln said...

SÄLLAN?!?!

Sök dig då aldrig till säkerhetsbranchen... "lilla gumman"

Anonymous said...

hehe
laxermedel i hans kaffe? He can never prove it was you :-)
Fö, vet inte om jag tipsat om den förut men läs "how to handle difficult people (when strangling is not an option). Väldigt användbara tekniker i just den typen av situation

Ninde said...

erika: Tack. Gjorde det..;)

ängeln: Ha,ha kan tänka mig det. De flesta män här i jobbet är ändå rätt bra när man väl satt sig lite i respekt..Fast just inlägget syftar på snubbar som spelar i en division klart över de vanliga "lilla gumman" kommentarer..;)

ms.n00b: He,he gillar dina initiativ *noterar för framtida bruk*
Nej, det har du nog inte. Är det, "Since Strangling Isn't an Option" av Sandra A. Crowe du menar?

Anonymous said...

Åh så härligt att det gick bra.
Men det är klart att Ninde klarar det mesta!

S said...

Well done! De flesta av typen som har svårt för kvinnor är ju ganska lätta att upptäcka. Eller så är det förmågan att upptäcka dem som utvecklas med åren. Och allt handlar om taktik. Alltid vara mer påläst än vad de är. Aldrig acceptera att bli avbruten. Aldrig backa. Inte sänka rösten. Hemlt crazy att man har en hel åtgärdsplan för gubbkonfrontationer.

Anonymous said...

ja precis den! Om du redan läst den, vad tyckte du?

Ninde said...

kim: Nja. Men jag vill gärna tro det..;)

s: Det är tonläget man ska sänka för att de ska tycka att man är trovärdig, inte röstvolymen ;) Men håller med dig, helt sjukt att man ska behöva lägga ner en massa energi med att tampas med såna gubbar..

ms.n00b: Har nog sett titeln någonstans men har inte läst den. Ska kolla in den vid tillfälle, tack för tipset! :)

Miss Baglady said...

You rock!

Men varför är det så där? Dessutom ralmar man över kvinnor ibland som är likadana. Vad beror detta på?

Lyfta och och boosta andra är det ultimata sättet att bli creddad själv skulle jag säga. Men alla kanske inte är lika insiktsfulla.. :)

Ninde said...

miss baglady: Tack! :)
Svarar dig i ett inlägg senare..:)