Wednesday, May 16, 2007

Dan före dan före dan...

Killkusinen förmanade Norrlänningen att han inte fick sälja mig till nån rik shejk , oavsett hur många kameler han blev erbjuden. Men ingick det en sportbil av viss modell i erbjudandet skulle han vara villig att hålla tyst. Förutsatt att han fick låna den...

Bara så ni vet. Om jag inte är åter vecka 23 så är jag inlåst i nåns harem. Eller också fast på halva vägen p.g.a flygstrejk. Kollega Z fick nöjet att droppa hintar av desinformation för Mellanchefen om att det skulle kunna bli flygstrejk och jag skulle kunna bli fast i Soliga Ökenlandet. Han hade sett bekymrat fundersam ut.

Sen har vi det där med handbaggage. Visst fattar jag det här med säkerhet. Men vafan tror de man ska göra. Binda piloten och tvångssminka honom? Ynkligt lite vätska man får ha i handbaggaget. Allt ska checkas in. Fast om flygbolaget slänger din väska i en stenvägg så att nån vätska rinner ut så får du ersätta eventuella skador. Jag säger bara; kommer mina prylar bort och jag får tillbringa de första semesterdagarna med att jaga rätt schampo och hudkräm blir det synd om er. Kommer uppsöka den baggageansvarige och måla hans naglar tvärrosa. Sådeså.

15 comments:

Rollx said...

Om någon shejk erbjuder en sån här som betalning för dig. Så ligger du pyrt till. :)

Koenigsegg ccx

Ninde said...

rollx: Såvida jag inte kan erbjuda mig att spara frakten och köra hem den först. Never to be seen again, ha ha. Den var faktiskt läcker. Kan du väl slänga ihop lite reklambilder åt. Så du får låna en gratis eller? ;)

Rollx said...

Det är roligt att den är tillverkad i Sverige.

Och visst skulle det vara kul att få testköra den. Låna och testa får antagligen bara eventuella kunder göra i huvudsak. Man tillhör inte den kategorin. :( sheisse ! :)

Det blir kul för dig att sticka iväg en sväng. Man blir lite avis. :)

Ninde said...

rollx: Ja men häng med då. Jag kan skriva "blondinens reseberättelse" och du kan teckna ;) Kan bli en succeé :D

Anonymous said...

Låt oss hoppas att du blir fast i semesterträsket, sämre tidsfördriv finns ju!
Koenigsegg är fö i trubbel pga skadeståndskrav. Så du lär inte bli utbytt mot en sån. Och ingen jäkel verkar ju klara av att köra den, haha!
Fast, de kanske inte kan köra med dig heller för den delen. Ha kul på bröllopet (kanske Mr R finns där) en skön resa och bortse från mitt osammanhängande inlägg här..:D

Rollx said...

Ja det hade varit roligt, men kan inte. :)

Vi kan väl sticka till Sydamerika istället ?.

Oj Oj jag är hungrig som en varg !. Måste sticka ut och käka, har inte ätit lunch. :)

Mr K said...

Vart ska du?Egypten?

Ninde said...

rollx: Jo sydamerika blir det. Någon gång i livet iaf.. :)

mr k : Inte Egypten ;)

Mr K said...

Dubai?

Mr K said...

Tunisien?

Mr K said...

Säg inte Marocko?

Anonymous said...

Se nu till att ha en fantastisk semster!!

Ninde said...

Filo: ha,ha nä jag jobbar på att bli svårstyrdare iaf ha ha. Ta det nu lugnt när jag är borta.. ;)

tania: Tack! och du en bra födelsedag!

mr k: Tänkte ha gissningstävling när jag kommer hem. Förhoppningsvis med foton.. :)

Ninde said...

..och ett av dem är rätt.. ;)

Mr K said...

Gissningstävlingen är en lysande idé,och jag lovar att jag kommer att ta det lätt om du har foton..