Friday, May 11, 2007

I morse på gymet

Då jag tillhör en av gymets trogna besökare och är på hejbasis med Chefen, torde jag mig kunna kräva vissa förmåner. Som att jag inte ska behöva börja sminka mig före inhumant tidiga morgonpasset. Bara glida morgonrufsigt förbi, heja på receptionisten, dra kortet och slinka in till tryggheten i omklädningsrummet. Utan att bli pratad på av nya gymkillen.

Nya småsöta trevliga gymkillen. Som leder passet. Kom ut och pratade på mig. Helt emot reglerna. Som säger att gymkillar i den mån de är hetero, ska vara kaxiga superdryga saker om de ens är halvsnygga. Såna där som möjligen kan bevärdiga en med en nick och två ord. Som man kan vara lika dryg tillbaks emot. In control. Cool. För man bryr sig inte ett jota om de tycker man är trevlig eller inte. Men i morse. Herregud.

Jag frågade receptionisten något dumt som tog henne nån minut att kolla. Försöker förgäves ducka bakom ett ställ med reklamprylar. För sent, han har redan sett mig. Kommer ut i receptionen och babblar glatt på medans jag håller på att sjunka genom jorden. Kan inte sluta tänka på hur hemsk jag måste se ut. Kämpar emot en stark fly-och-fixa-frisyren-instinkt, en jag ska bara fixa en sak, vänta lite- instinkt. Lätt röd om kinderna flyr jag in till tryggheten i omklädningsrummet. Fixade håret. För att sedan gå på det pass han leder. Försöka att ta ut rörelserna ordentligt och samtidigt se sådär snygg och cool ut. Är fan så jobbigt. Vet inte om jag orkar med det såhär tidigt på morgonen.

4 comments:

Kim da Costa said...

Jag tror att vi män (det lät lite kul) tycker att ofixade kvinnor är bäst.

Anonymous said...

Jag tror faktiskt de flesta killar föredrar en jordnära (omskrivning för morgonrufsig och hålögd) tjej som bryr sig mer om träningen än om att tuttarna sitter där de ska.
Och nu såg jag att kim sa precis samma. Haha!
Och han är ju kille, så mer trovärdighet där..
Och han pratade ju med dig, så halva inne är det säkert. :D

Ninde said...

Kim: Nej, Kim darling. Möjligen föredrar män kvinnor med "naturlig look". Dvs nytvättat hår, lätt solbränna och pigga klara ögon med permanentfärgade fransar, ofärgad glans på läpparna och ständigt leende..? Förutom vissa män som föredrar söta pojkar med ännu sötare hund ;)

filo: Ha,ha än så länge sitter de där de ska ;) Problemet är snarare att jag vill kunna gå och träna utan att behöva spela det där spelet.. Bara rensa huvudet på jobb och killproblem. Inte skapa nya ;)

Illvillig said...

Tror det kan bli svårt... det finns inget som är som en tjej som nyss klivit ur sängen (inga snuskiga fantasier nu). Finns för övrigt en historia om det.

Richard Burton jobbade tillsammans med Elisabeth Taylor. Det som fick honom att falla pladask var när han skulle hämta upp henne och hon inte var klar (typ morgonrock, papilotter osv). Han hade alltså umgåtts med en av världens vackraste kvinnor, men det var den "osminkade sanningen" han föll för.

För övrigt berättade han gärna den historien för alla som ville lyssna.

Lycka till med gymkillen, han lär fortsätta besvära dig ;-)