Tuesday, May 15, 2007

Det börjar dra ihop sig nu..

Först en bröllopsfest i helgen. Sen drar jag och Norrlänningen till Soliga Ökenlandet. Har varit så hektiskt så jag har inte hunnit längta förrän nu. Ska bli så sweet att se nåt annat. Få lite vind i håret och känna att man lever på riktigt. En ny utmaning.

Två orosmoment dock:

1) Killkusinen ska vara blomvakt. Jamen vaf-n han bor i samma kvarter, nån nytta ska man väl ha av honom. Gäller bara att hitta den rätta kombinationen av hot och muta för att han ska klara av att komma ihåg det. Överväger dock starkt att tillfälligt fosterhemsplacera (mormor) mina mest älskade och kräfvande små blomster, bara om ifall att.

2) P.g.a resan kommer jag missa Stor Fest som släkt till Curlingmamman har i staden. Vilket jag gråter mig till sömns över varje kväll (insert ironiskt garv). Nä, de är ganska harmlösa, men ändå. Det hade föresats att jag skulle jobbat häcken av mig och hjälpt till att hålla i saker, bara för att jag gillar att fixa och dona. Jag hade fått svara på en miljon välmenta-eller-bara-nyfikna frågor på temat singelstatus. Men nu slipper jag alltså. Syrran med fam bangar med.

Således upp till föräldraenheten att försvara familjens färger. Föräldraenheten som mer än gärna hade tänkt sig att bo i min lägenhet ett par dagar. Visst, Mi Casa-Su Casa, har jag alltid sagt. Hade visserligen räknat med att lämna lägenheten i Killkusinskick. Vilket ungefär betyder att plocka undan eventuella privata brev/mejl. Annars snokar han inte.

Men att föräldrasäkra* lägenheten är något heelt annat. Som lök på laxen har faderskapet dessutom meddelat att han kommer att anlända nån dag före Mamma. En högst oroande utveckling. Han kommer att vakna tidigt (morgonpigg). Upptäcka att Staden sover och allt är stängt på helgmorgnar. Bli utråkad. Hitta på dumheter i min lägenhet?

Pappa. När han var yngre än vad jag är nu reste han runt i Australien. Han har bott i Storstaden. Drivit eget företag och chefat folk. Jag vet. Man måste släppa dem nån gång. Men jag kan ändå inte låta bli att oroa mig lite. Kanske ska plocka undan den supervassa kökskniven. Bara om ifall att. Har superstädat lägenheten men lämnat fönstren. Har jag riktigt tur blir han så utråkad att han putsar dem åt mig.



* Att föräldrasäkra: Rensa lägenheten från alla föremål som på något sätt emotsäger bilden av en god dotter och väluppfostrad flicka. Som den där kroppsmålningsfärgen jag fick av tjejgänget. Den där extremkorta servitrisdressen jag och M köpte varsin på kul. Samtliga nummer av Cosmopolitan med omslagsrubriker som "Så får du honom att dyrka dig resten av livet" Samt alla personliga brev och festkort tagna på efterfesten 03.00.

6 comments:

Mr K said...

Oj, vet inte ens om jag skulle våga låta mina föräldrar stryka omkring fritt i min lägenhet.
Tror nog att föräldrar, oavsett ålder, snokar runt mer än man tror, om än så diskret.

Rollx said...

Kanske dyker upp lite kort från resan på din blogg sen ?. Lite kameler och strandraggare. :)

Det är väl bra att dina nära rumsterar runt i din lya. Bra med vakter.

Du har bergis en riktig vuxenlägenhet, ordentligt möblerat och välordnat. Du skulle se min, det det ser ut som en lekstuga (Roland 10 år). :D

Björnen said...

Du får väl underhålla dem något: Plocka fram några kryptiska och pinsamma saker så att de får nåt att fundera över! ;-)

Ninde said...

Mr K: Ok. Now you scare me...


rollx: Självfallet blir det det. Om jag bara kan hitta bestämma kamera. Troligen blir det den som klarar allt. Tom dykning.

Nja. Killkusinen och nyfikna grannar brukar räcka.

Hyfsat nöjd med den. Men ingen överdriven vuxentråkighet.. ;)

björnen: ...så att de får något att ställa pinsamma frågor om när jag kommer hem..nä... Däremot frunderar jag på att lägga ut en ett villospår med tråkiga jobb/studie papper/böcker. he he ;)

Mr K said...

Villospårplanen låter som en bra idé,den ska jag kanske tillämpa någon gång.

Kim da Costa said...

Weee! Vind i håret låter bra. Och oroa dig inte för blomstren. De klarar sig nog.