Tuesday, May 08, 2007

Mon weekend II

Fredag, resten av kvällen i korthet:

*Nostalgiska diskussioner om tiden då några av oss gick i samma klass. Samt oenighet hurvida det vore kul att träffa klassens snyggaste kille igen. Som enligt elaka rykten gubbat ner sig ordentligt i samboträsket.

* Söt kille. Iallafall tills han öppnade munnen. Jag brukar kunna finna något intressant i det mesta. Men redan halvägs in i hans långa föreläsning på temat toppningen i juniorlagen kontra den ursprungliga tanken med fotbollsklubbens stadgar, började jag få uppenbara problem med att behålla fokus och skärpa.

Blir räddad av kompis och hennes kille med polare. Prydlige korrekte pojkvännen som underhåller oss med att glatt berätta om när han och en kollega råkar hamna på bögklubb med storbilds-tv visandes alla möjliga skojiga saker. Där ser man.

* Champagne. Alldelles lagom kall, torr och gratis. Som självmant kom skuttande till oss. Precis som sig bör. Vi skålar och ler. Bara S försöker halvhjärtat ta reda på var den kom ifrån.

*Kvällens askungen. Det dansas. Som en tribute till det franska valet sjungs de franska stroferna i Lady Marmelade med extra inlevelse. Så plötsligt känner jag fast mark under ena hälen och inser att sko eländet på eget bevåg cabbat ner. Klacken har lossnat. Rymt. Faktiskt första gången det händer mig sådär. Blir sorti tillsammans med S, nynnandes en gammal visstrof "dansen gick på berg o backar...de slet ut både skor o klackar".

8 comments:

Rollx said...

Fortsättningsvis får du ta med dig ett extra par skor. Ifall olyckan är framme. :)

La poubelle de la mer" (Havets soptunna. En Fransman kan säga vadsomhelst. Det låter ändå vackert.

A. said...

Aldrig ointressant med en toppningsdiskussion kontra breddverksamhet och hur många sent utvecklade talanger fotbollssverige missar ;-)

Ninde said...

rollx: Ha,ha kanske det. Jo franska är vackert. Fast tycker nästan italienska låter vackrare, kanske för att jag kan mindre av det språket..

a: Aha. Så den kör du med alla tjejer du träffar. Och det går..? ;)

A. said...

Det går inte. Men jag kan mycket om det ;-)

Så jag håller på att jobba fram en backup-plan...

Ninde said...

a: Ha,ha det betvivlar jag inte att du kan... :)

Så vad är backup planen?

Illvillig said...

Jobbigt det där med klackar som går av... trampade själv av en klack på mina boots under en vild hårdrocksfest nån gång i början av 90-talet.

Dock ska du vara glad att det inte var Horgalåten du dansade till för då hade det varit mer än skor och klackar som blivit utslitna

A. said...

Kan berätta min backup-plan men alternativen är att du faller som ett ton tegelsten och gifter dig med mig. Alternativet är att det inte funkar och då kan jag inte låta dig sprida hemligheterna ;-)

Ninde said...

henrik: Där ser man! Var nog tur det :)

a: Det var nog den sötaste varianten på "I could tell you. But then I'd have to kill you" som jag hört. :)