Monday, May 14, 2007

ESC 2007

And here are the results av the Blondest Jury:

Svenska jurykommentatorn: 8p Jo han var ganska söt. Fast lik nån. Luuk: -10p. Han funkar i egen show. Här var han bara fel.


Tävlingen då? Tycker vi återinför att alla små lydstater räknas som ett enda Stor- Sovjet. Med en röst. Alternativt att vi slänger in några utomeuropeiska småstater att tävla för väst. Annars lär öst kamma hem spelen för tid och evighet. Som bloggaren Kim så riktigt påpekade; "Vi skulle ha skickat Cara Mia". Eller en östeuropeisk mattant. Eller kanske Roger Pontare utklädd till "Disco tubbie"*.

Fast jag tyckte ändå att Arken, trots krånglande teknik förtjänade bättre poäng med det startfältet**. Ola Salo gjorde vad han kunde i showen men det räckte inte. Och för att riktigt svära i kyrkan måste jag tillägga att jag blev så anti att jag röstade på England. Inte för låten. Men alla gräsliga flygplansparodier med motorer i bakgrunden måste bara belönas. Douze points. Och Kalimeera på er.

*Det skulle inte förvåna mig om Disco-tubbie-from-Ukraina låten kommer att återuppstå in nån Ibiza Mix och sjungas/dansas av fulla svenskar på charter inom snar framtid.

** Kompis pojkvän drev tesen att det skulle varit påbjudet "häxtema" i dresscoden. Svarta kläder, svart smink, svart fisknätsbadräkt över svarta skinnbrallor osv.

4 comments:

Kim da Costa said...

O ja. Måns hade tagit alla med storm. Honom kan inte många motstå. Oavsett kön eller ålder.

Rollx said...

Luuk tar verkligen upp plats. Han fungerar antagligen bäst i sitt egna lilla program.

Lyckades inte smita undan ESC detta året. :( Det fanns en storbildsteve på den restaurang som jag befann mig på i lördags.

Hörde något om att öststatsländerna skulle stödrösta på varandra. Om man tittar på slutresultatet, så kan detta stämma.

Hej Ninde. Hoppas att helgen varit fin. :)

Ninde said...

kim: Word!
rollx: Jo hela öst röstade på varandra...

Jodå helgen var okej. Sj då? :)

Rollx said...

Jarå den var hyfsad. :)