Friday, November 02, 2007

Fredagsfunderingar


Funderade på häxa först. Tänkte mig lite som hon den där blonda goda häxan Belladona i barnboken "Which Witch*?" Dock tycker jag häxor fått lite oschysst pr de sista milleniet ungefär så det lutar åt någon sorts ond fe**.. Ska försöka smita tidigare från jobbet idag. Hem och vässa den svarta kajalpennan.

Dagens bästa(från kompis som bär Halloweenkläder på jobbet idag.)

"-Att vi ska vara utklädda, betyder det att det bara är fritt fram att knalla in till chefen och slänga ur sig 'bus eller höjd lön?'"
"-Nja. Du kanske bör kolla att han fattar att du syftar på 'trick or treat' först"
"-Hur menar du?"
"-Om jag säger såhär. Om han vid ordet 'bus' skiner upp och börjar ta av sig kavajen så är ni inte riktigt på samma linje där.."



* "A childrens book for Halloween" Recension på:
http://www.amazon.com/review/product/0141304278/ref=cm_cr_pr_redirect/104-6605993-1335144
** Ond fe. Som en god fe. Fast ondare och snyggare.

5 comments:

Peppe said...

Hahaha! Bus och bus.

Ninde said...

peppe: Precis ;)

A. said...

jag har svårt för folk som använder bus i det sammanhanget. Låter som en dålig kontaktannons.

"Busig ung man 45 söker likasinnad tjej mellan 18-22"

Yeew...

Ninde said...

a: Ha,ha. Det säger du nu. A 45 år, gift med en trött 3 barnsmor kommer kanske att se saken lite annorlunda ;)

Men i sak håller jag med dig. Således kommer ordet bus på den här bloggen bara syfta på äppelpallande, trick or treatande och andra barnsliga upptåg :)

A. said...

Min fru kommer givetvis behandlas förstligt och aldrig behöva bli en trött 3-barnsmor. Så det så. Det ska jag se till... :-)

Bra då är vi överrens om hur vi använder bus:-)