Wednesday, November 21, 2007

Mera Helg

Söndag:

* Städdagen som belönades med shopping. Smink, tomtenisse och nya färgade linser.
* Fotmassage. Säkert första gången jag betalade för en. Hela tjugo kronor.

* Träffar Norrlänningen för en latte på favoritcafét. Som av en händelse är det den sötaste blondaste baristan som jobbar. Hon som alltid är superglad och trevlig. Hon känner nog igen mig vid det här laget och vi byter tre ord.

Norrlänningen hänger på och önskar henne trevlig kväll och har sig. Självfallet mobbar jag honom för det efteråt. Äsch,vaddå hon är ju bara barnet ju, protesterar han generat. Men han ser glad ut. Sådär skär om kinderna glad. Så jag påminner honom om hur ung Mr Players nya tjej är. Allt för att peppa Norrlänningen lite. Och kanske förtjäna mig själv lite gratis kaffe i framtiden..

4 comments:

Ängeln said...

Åhhå det är bra planerat! En barista i umgängeskretsen är att föredra. När bjuder han ut henne?

Ninde said...

ängeln: Tror han tycker att hon verkar lite för flickvänsaktig. Han är rätt förhållandefobisk just nu, sviterna efter en envis beundrarinna..

Men man kan ju alltid hoppas ;)

Anonymous said...

Var får man fotmassage för 20 spänn?? Hit med adressen! Nej förresten, *lite ödmjukare* jag vill köpa adressen, säg ditt pris!

Ninde said...

gina: Ett mejl, gärna ett fjäskigt sådant räcker ;)