Friday, November 16, 2007

Igår

Möte. Gällande något som egentligen är mer min kollegas kompetensområde än mitt. Men eftersom han är hemma och snörvlar har det plötsligt landat på mitt bord att göra en insats. Börjar med att se till att det hämtas kaffe åt mig. Med små mörka chokladbitar kollegan skvallrat om att det här företaget har. Finns inget så sweet som att få köra lite med en kostymman i 30 årsåldern. Sedan le rart. Ställa rätt frågor på rätt ställen. Göra diskreta anteckningar till kollegan om sånt som han får ta upp närmare. Lite på djupt vatten. Men jag tror jag gjorde bra ifrån mig. Kändes så.

4 comments:

Anonymous said...

Bjöd han ut dig?
Eller du honom? (Det är ju ändå 2008 snart.)

Ninde said...

kim: Har du inte hört den där om saker man inte ska bedriva på kontor. Ej heller där man bor..? ;)

Ha,ha nä. Än är det allt 2007 ;)
Dessutom var han redan ringmärkt.

404 said...

Du kan alltså knepet att trolla med knäna och verka som om du har järnkoll på vad de än kastar på dig. :)

Ninde said...

404: You bet I can. Iaf så snart jag lyckats övertyga mina knän om att sluta skaka ;)