Tuesday, November 20, 2007

Helgen

Lördag:

Het dejt. Med elljusspåret. Minus vinterskodon. Tänk Bambi på hal is den första biten.

Lagar spagetti bologense tillsammans med tjejkompis S. Hon som varit singel sedan förra istiden ungefär. Som minsann tjatade på oss andra att bli singlar igen när vi var sambos. Som inte sa sig ha tid för att träffa någon ny. Nu sig skaffat ny pojke. På distans. Som naturligtvis är fantastisk.

Trots att han bor i fel stad. Med "fel" jobb. Offentlig sektor. Taskig löneutveckling och dåliga karriär möjligheter. Sånt som just S brukat ha järnkoll på. Lite ödets ironi att jag som inte bryr mig på samma sätt verkat snubbla över precis motsatta killar sedan jag blev singel. Fast S vet inte detaljerna om H. Bara att vi känner varandra.

S var det skojiga singelskapet personifierad. Nu när hon fallit ifrån, vem ska nu dra ut mig på dåligheter? Mest av allt är jag ändå glad för hennes skull. Ser fram emot att få träffa underverket. Bara jag slipper höra mer om hur fantastisk han är i sängen.

3 comments:

Ängeln said...

Visst är det förundrande att vissa inte inser att man inte vill höra hur fantastisk deras pojkvän är i sängen?

Anonymous said...

Hahaha, den där pojkvännen skulle kunna vara jag. Minus "fel stad" kanske... Minus "offentlig sektor" också förresten. Men resten stämde bra.

Bambi på hal is är gulligt på ett bra sätt. Mer Bambi!

Kommer du ihåg reklamfilmen (eller jingeln) på MTV för många år sedan. "My name is Bambi..."?
Åh, vad jag älskade den.

Ninde said...

ängeln: Ha,ha preciis. Tillfälliga strul är en sak. Men det finns detaljer man helt enkelt inte vill vet aom framtida middagsgäster.. ;)

kim: Darling det skulle det kunnat vara. Förutom några små detaljer dårå ;)

Bambii i all är. Men man får mer ut av träning med visst markfäste ;)

Nej den reklamen missade jag. Länka om du hittar den.. :)