Monday, May 05, 2008

Hur en blondin deklarerar

Kära Skatteverket

Jag trodde vi hade en överenskommelse. Ni skickar blanketter. Jag kastar ett förstrött öga på kontrolluppgifterna och konstaterar att de stämmer. Barnlek. Kakbit.

Men i år. Splitade aktier och extrablanketter. Procentsatser hit och dit och handjaga allt. Men orka. Nu gör vi såhär. Ni tycker ju ändå om att sitta och muppa över uträkningar på små snåriga blanketter, right? Jag bifogar kopior på alla viktiga papper samt en bild på mig tagen på Kreta i slutet på 90-talet. Så att ni själva kan se min blonda, ärliga uppsyn. Sedan fyller ni i alla små blanketter, räknar ut och gör grovjobbet å sen skickar ni tillbaks det till mig så kollar och signerar jag. Bra va?

7 comments:

A. said...

Så du tror det hjälper med bikinibilder? Tveksam... haha

Ninde said...

: Kul att du direkt utgick ifrån att det skulle vara bikinibilder. Och att det isåfall inte skulle hjälpa bara för att det inte funkade när du gjorde det eller?:)

A. said...

Hehe... för mig funkade det inte alls. Märkligt.

Anonymous said...

Hahah!

Klockrent!

Ängeln said...

Gapskratt! Jag ringde och anmälde mig sjuk... och fick framskjutet fleeera dagar!

Anonymous said...

HAHAHA- Du e för härlig ibland =)

Ninde said...

a: Mycket märkligt du..
ängeln: Smart move ;)
manual/filo: :)