Thursday, May 08, 2008

Tandis i morse

Jag hatar att gå till tandläkaren. Kroppsligen och plånboksligen. Enda trösten är att de flesta tänder ser snygga ut. Bara samma ställe som strular. Igen. Lagat för nu men kanske måste göra något större där och det är minst sagt ångestframkallande.

Tandläkaren säger att det är roligt att se mig. Jag säger att jag önskar att jag kunde säga detsamma. Sedan frågar jag honom hur det känns att ha ett jobb där folk får ångest bara man visar sig. Han skrattar och säger.."-Tja, du vet. Kan man inte bli älskad eller respekterad för det man gör kan man åtminstone bli fruktad... "

6 comments:

Anonymous said...

Jag lider med dig...
Ligga där och gapa, liksom.

Ninde said...

kim:Tack. *ynk* :)

A. said...

Så jävla hemskt. Hur kan man på allvar vilja stoppa sina fingrar i olika människors munnar dagarna i ända?

Ninde said...

a: Säg det. Man vill hjälpa folk. Eller bara se dem plågas? Tror inte jag vill veta svaret. Precis som jag inte vill veta vad som motiverar folk att välja gastroenterologi/gastroskopi som yrke...

Anonymous said...

"plånboksligen"

Vilket underbart ord! Sen kan jag bara hålla med om tandläkaren. Jag är så rädd att jag sagt till min att jag kommer inte tillbaka förräns du har skaffat laser. Han har fortfarande inte hört av sig... efter 5 år...

Ninde said...

jerry: Aj,aj-gå. Inget blir bättre av att vänta. Vissa tandläkare har t om lustgas..