Tuesday, October 21, 2008

Another day closer to dying

En sån jävla dag. Igen. Jobba häcken av mig för något som ger något rejält tillbaks har jag inget emot. Men att lägga en massa tid och energi på något jag redan på förhand vet kommer bli mer strul än pengar känns inte alls lika meningsfullt. Tillråga på allt körde saker och ting ihop sig så jag blev sen till ett kundbesök. Hatar sånt. Är inte en sen-i-jobbet-människa. Jag är en gå-väldigt-snabbt,hoppa-över-lunchen-men-nog-fasen-kommer-jag-precis-i-tid-människa när det gäller jobb.

Inte kunde jag ringa och beklaga mig för M heller. Hon är fullt upptagen med att kickoffa i Paris. Fick malligt mess på lunchen. Det talades om sightseeingturer på Seine och sponsrade middagar. Själva fick vi åka till Gotland. Vilket hån.

11 comments:

e r i k a said...

Här inne kan man ju underhålla sig hur länge som helst :) Tack för lite bra em-läsning!

e r i k a said...

Allra bäst var förmodligen exemplet Bredäng (glömde jag säga). Ahahah.

Ninde said...

erika: Tack! (och Bredäng har jag rätt dålig koll på. For real ;)

Anonymous said...

Resta landstinget. Då får du kanske åka hissen 2 trappor ner och kickoffa med en ostfralla och kaffe (med påtår). Får du göra det arbetar du på rätt avdelning där det vräks ut personalbefrämjande åtgärder.

Royal

Felicitas said...

Usch, inte en SÅN dag. :P

Jag är också som du när det gäller komma i tid på jobbet. Eller generellt egentligen. Men privat kan jag i vissa fall tänja lite på det.

Anonymous said...

Men ärligt, är inte det med Seine rätt överskattat. Såååå 80-tal, eller hur? :D
Två fucking days följs alltid av sju God-damned-good ones, som det gamla ordspråket lyder... :)

emster said...

Blev du fin i håret? :-)

Anonymous said...

Men onsdagen blir kalas för dig.
Så är det.

Ja, det var nog ett hån det där...

Miss Baglady said...

Uach, ingen bra dag låter det som! Hoppas onsdagen blir bättre!!

Peppe said...

Stackars dej. Du är välkommen till Helsingfors för lite kickoff om det tröstar dej lite.

Ninde said...

Royal: Gjort en kort visit i offentlig sektor jag med och kan bara säga att ostfrallor då låter som rena lyxen. Vi fick i bästa fall "komunbakelser" (torrskorpor anno 1880 ;)

felicitas. Samma här..:)

åsa: Såå 80-tal. Helt klart. Ehum..;)

Låter iofs bra. Fast i Hemstaden brukar man pessimisstiskt framhålla det där med att "en olycka kommer sällan ensam.." ;)

emster: Ja, faktiskt nöjd. Nu fin i håret. Utom direkt på morgonen innan jag har fixat till den nyklippta luggen och mer liknar en nyskrämd fraggel..

kim/miss baglady:Mja. Onsdagen något bättre iaf! :)

peppe: Tack, det var länge sen det kickoffsades i sån österled faktiskt. Vill minnas att det var någon orientering med vodka/öl vätskekontroller inblandade där..känns nästan som läge för det efter de här dagarna ;)