Thursday, October 30, 2008

Små saker som stör..

Ägnade mig åt att göra lite shakedown* bland tjejgänget inför helgen. Den första responsen när någon blir inbjuden brukar vara antingen "-whoho-nämen-fan-va-kul-klart-jag-kommer-ska jag ha med mig något speciellt?" alternativt "-nej, va synd att det var just den dagen och inte någon annan kan du inte byta till veckan efter snälla? Vill ju vara med?"

Så pratar man med Glamour Girl. Och det första hon frågar är alltid vilka som kommer. (Underförstått visserligen är vi kompisar och du är okej, men innan jag kan bestämma om det är lönt att boka av något tråkigare och släpa dit min otroligt coola existens så vill jag ju veta vilka som kommer att vara där fattar du väl.) **


* Man skakar påsen med "folk som tror de kan komma men.." för att se vilka som faktiskt kommer dyka upp ioch behöva räknas in när man planerar maten.
** Nej, jag försöker att inte göra så själv. Försöker.

2 comments:

Miss Baglady said...

Ja, faktiskt. Sånt stör.

Ninde said...

miss baglady: Indeed ;)