Thursday, December 18, 2008

All work and no play..

Trött. Har varit mycket på sistone. Svintidigt möte i morse. En massa beröm och positiv feedback från mycket nöjd kund. Och plötsligt känns allt lite lättare. Plötsligt får man ny energi. Dessutom fick jag fem minuter över och hann smita in i en leksaksaffär på vägen tillbaka. Ett ögonblicks tvekan mellan två varianter av PrincessBarbie*.

Övertygar mig själv om att jag ska föreställa vuxen nu och inte har behov av att införskaffa några nya Hello Kitty prylar för egen del. Sedan hastar jag ut till taxin. Som jovialiskt utbrister att han kört affärsmän hela morgonen. Att det var lite kul omväxling med en affärskvinna**. Diskret gömmer jag Princess Barbie under Laptop väskan och fibblar lite med mobilen. Sådär lite lagom vuxet. Tror jag lurade honom. För han kände sig manad att försöka vuxenprata mig. Om miljöbilssatsningar och företagsuppköp.


*Tog den rosaste såklart. Vad gör man inte för att konservera könsrollerna.
** Affärskvinna? Vuxen? Hah. Han skulle bara veta...

10 comments:

Anonymous said...

det är sånt man verkar vara när man måste.. annars lika barnslig som förr...

Ninde said...

Ängeln: Amen to that! :)

kattenjansson said...

Haha, går du också runt och känner dig lite som en bluff-affärskvinna ibland ;)

Ninde said...

kattenjansson: Åh. Skönt att höra att vi är två. Jovisst gör jag det.Eller kanske bluff-vuxen ;)

A. said...

Vad ska du med en Princess-Barbie till? Och ärligt talat. Hello Kitty? När det finns Star Warsgubbar?

Anonymous said...

Har inte alla hello Kittysockar??

Anonymous said...

Attans!
Jag som trodde barbien var till en gosse.

Ninde said...

A: Vad jag ska med en Princess Barbie till? Jo, den frågan fick mig faktiskt att avstå från att köpa en egen.

Men Hello Kitty slår Star Wars gubbar anytime i gullighet. Och då har jag ändå sett Star Wars gubbarna på riktigt (både maskerna/kostymerna osv och två inspelningsplatser.)

Ängeln: Självfallet har alla med någon känsla för stil det. Även om till och med jag kände det som en smula onödigt att köpa ett helt leksakshus med Hello Kitty avsett för barn över 3 år...;)

Kim: Inte då. Killen ifråga är mer inne på saker som låter och tål att slängas hårt i golvet...

Peppe said...

Tog den rosaste såklart. Vad gör man inte för att konservera könsrollerna."

Hahaha!

Ninde said...

Peppe: ;)
A: ..och den jag de facto köpte var som julklapp till en väsentligt yngre tjej. Men det fattade du säkert..