Friday, December 12, 2008

Dagen före lussedagen

* Lussefika på morgonen på kontoret-check
Där fått obligatorisk kommentar om att jag väl borde ha varit kontorets Lucia. Av samma dam från ekonomiavdelningen som brukar häva ur sig sånt dumt. Och ja, hon lever fortfarande. I must be going soft in my old age.¤

* Var först övertygad om att någon måste ha glömt kvar sopor i förrådet. Visade sig vara våra julklappar¤¤. Delikatesslåda. Med ost som stinker h*lvete. Mellanchefens försök att leka tomte. Big misstake. Funderar på att plocka ur vinet och något mer och dumpa resten i någon soptunna på hemvägen. Frågan är bara hur man källsorterar stink-ost? Som riskavfall?


¤ Var skitkul att vara Lucia. Tills folk började kräva solosång och såna hemskheter. Jag vägrar. Dessutom är det alltid jag som får frågan för att jag har mest blont hår. Är jag mot förmodan kvar nästa år tänker jag insistera på att vi i sann p.k anda väljer Mellanchefen som Lucia. Är ju tydligen inne med en manlig i år.
¤¤ Det är bara vi som får saker som stinkost va? Alla ni andra får jättefina julklappar, visst då? Bittert.

14 comments:

Anonymous said...

men i love stinkost, ge den till mig vettja :-P

Ninde said...

ms.noob: Kommer du hit och hämtar den bums då? Vill bara bli av med eländet. Vägrar åka kollektivt i sällskap med något som luktar ruttna sopor..:/

Anonymous said...

Jag byter lätt din stinkost mot min ultra-tacky-glöggtunna i vitt porslin med röd "glögg"-text på som jag fick från jobbet.

Alla dagar i veckan.

Anonymous said...

Nej, nej...vi kan också få stinkande saker, dock var det några år sedan.
Fortfarande har vi inte fått någonting i år... kanske har vi varit för elaka?

Peppe said...

på ksf-media får vi i gammal finsk tradition bara sprit.

Anonymous said...

Va får ni presenter :o

Tänk vad bra ni har i den privatasektorn :(

Sade den ofentliga herr Sork avundsjukt

Miasworld said...

Det finns alltså fler överåriga lucior här i världen? Känns bra.

Vi får nog ingen julklapp alls tror jag, Finanssektorn vet du...

Mr K said...

Jag har minsann också fått stinkost av jobbet en gång - men jag passade den vidare som julklapp till min mamma som älskar sånt.

Mr K said...

Vad jag fick i år? En stavmixer ?!?

Anonymous said...

"Mest blont hår". Hahaha. Ljuvligt!

Nej, nu är vi glada och tacksamma om vi överhuvudtaget får några gåvor! Det lutar åt nada på denna arbetsplats.

Anonymous said...

Egentligen får vi inga julklappar men vi fick i alla fall en amaryllis.

S said...

Jag är helt säker på att vi inte får några julklappar alls. Inte ens en stinkost.

Anonymous said...

Vi får fan inga julklappar :(
Nu är ordnigen återställd och du är länkad till mig . Sorry att det har dröjt

Ninde said...

Simon: Det säger du nu ja. Tacky-glöggtunna kan iaf ges vidare till någon med mycket dålig smak. Stink-bomb-ost däremot är snarast att likna vid biologisk krigsföring. Ett sniff och ögonen tåras..

Jerry: Äsch. Företags Tomten kanske börjar söderifrån och åker norrut? ;)

Peppe: Det är det jag alltid har sagt. Det är reda med er i österlandet. Hellre finsprit än fulost ;)

Offentlig Sork: Så låter det nu ja. Men sen brukar det krypa fram att ni har 6 veckors semester och alla möjliga andra saltade små avtal..;)

Miasworld: Ha ha ja. Hade en kort storhetstid. Ungefär i ettan. När man inte behövde sjunga solo..;)
Ja. Fast trodde ni skulle få ett krispaket av regeringen? ;)

Mr K: Jo, tänkte tanken att skänka den vidare. Men vägrade klöokt nog att ha den i bilen. En kollega fick åka med nedvevade rutot hela dagen efter att ha haft osten i bakluckan... Men en stavmixer var väl inte helt fel. Om du inte redan har en..

Kim: Elakt! Ni borde verkligen få en..

kaiza: Alltid något. Luktar åtminstone inte gammal ost...

s/Tania: Elakt! Klart ni är värda klappar...:)

Tania:Ok! :)