Monday, December 01, 2008

Dagens

Färjan-Håkan avslöjar att han får fler nummer nu. Okej, eftersom det snart är jul ska jag sluta hånskratta och försöka vara snäll istället.* Hm.

Jomen han är ju säkert en snäll kille, Håkan. Åldersmässigt erfaren liksom. Kan enligt egen utsago inte bara blanda en Mojito utan dessutom uttala det rätt. Alltid något. Säkert bra på att dra bar-skämt också. Känner nästan att vi kan ha en framtid där jag och Håkan. Han är rädd för humlor. Det är inte jag. Kan beskydda honom.

Dessutom ser han lite ledsen i ögat ut på bilden. Nästan som en hundvalp. Behöver nog någon som kan ta hand om honom. Göra hans hytt lite hemtrevligare. Skicka små nallar med hjärtan på. Ifall han känner sig lite ensam och ledsen efter de långa arbetspassen på Båten och tänker att livet är tomt och ingen tycker om honom. A womans touch.

Dessutom är han känd från tv. Kan gå på stan jag och Håkan. Få skriva autografer asså. Kanske få tala ut i tabloiden. Kanske får jag åka med och käka gratis smorgasboard nångång och bli tjenis med alla stammisar. Blir bra det. Bara mina egna fördommar som står ivägen. Förlåt Håkan, det är inte du, det är jag.


* Ja, tomten du hörde vad snäll jag var. Alldelles jättesnäll. Och glöm nu inte min julklappslista...

12 comments:

Miss Baglady said...

Du verkar ha funnit din drömprins:) ....

Det är väl bara att satsa. Eller inte.

Jag hade det på igår kväll, tittade inte på det, men hörde en harrang av svordomar mest hela tiden. Är lite känslig för sånt emellanåt. Vill ju kunna ta hem honom till farmor utan att skämmas ögonen ur mig. Och så är det väl också ett litet litet litet bevis för att man saknar andra ord. I dont know!

Men nu ska jag inte vara sån..

Ninde said...

Miss Baglady: Tror vi satsar på "Eller inte" där...ha ha ja vem vill chocka farmor..;)

Orkade inte ens se återstoden av gårdagens avsnitt av eländet när jag kom hem igår..räckte med artikeln.

Miss Baglady said...

Jag förstår det, man har ju viktigare saker för sig..

Anonymous said...

Tänk dig ett hemma hos-reportage i Se & Hör!
"Hemma hos Ninde och Håkan".
Eller det måste kanske stå "Färjan-Håkan".
Hmm...

e r i k a said...

Ahahaha.

Anonymous said...

Hemma hos färjan Håkan & Ninde...

Håkan: Asså Ninde är så snygg och det är ju så kul asså när man asså får nummer av snygga tjejer asså..

Anonymous said...

Nåja eftersom du har varit snäll så.

Hur vill du ha mig inslagen?

Sorken

Ninde said...

Miss Baglady: ..right

Kim: Ha ha Se och Hör..*Ryys*

erika: :)

Ängeln: He he he. Ain't enuff tequila for that to ever happen. Asså.. :D

Sorken: I ett snyggt paket? Eventuellt med lufthål ;)

Anonymous said...

Eventuellt lufthål va? Små.. eller mikroskopiska?

Ninde said...

Ängeln: Beror ju lite på vad det är för sorts sork..:)

Anonymous said...

Finns det olika? Trodde att de alltid ansågs vara skadedjur ;)

Ninde said...

Ängeln: Tydligen rätt stor skillnad. Präriesorkar är monogama och ängssorkar lättfotade..
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=823220

Min vän Grå Katten skulle kalla båda sorterna en trevlig middag..:)