Wednesday, December 10, 2008

Julstök

"Darling, if the label doesn't say Gucci or Prada. Get rid of it.*"

I helgen. Storstädning. Rensat klädkammare. Now have tidy walk-in-closet instead of shut-the-door-quickly-to-hide-mess-closet**. Påbörjat julpyntande och våndats över att jag är sen i starten över den årliga rysaren. De Franska Julbreven.***

Killkusinen kom förbi i helgen. Han fyller ju år snart. I ett svagt ögonblick hade jag gått med på att fixa tårtan. Nu ville han ju bara kolla om jag köpt någon födelsedagspresent/julklapp till honom ännu? För om inte så ville han ha ett medlemskap i någon klubb. (Här höll han fram en reklambroschyr under min nos.) Dessutom kunde jag kryssa i extraerbjudandet så fick han en matchande väska på köpet. Se där vad jag kunde ge honom. Han kunde t om fylla i allting själv. Lägga på lådan. Bara jag betalade. Men tack tack. Var ju precis vad han önskade sig.

Dagen efter ringer han mig på mobilen. För att dubbelkolla vad jag önskade mig. Ber honom köpa den där boken av Nobelpristagaren jag länge tänkt läsa. Fast såklart i orginal. På franska. Om så bara för att få nöjet att föreställa mig Killkusinen försöka uttala titeln vid informationsdisken.


* Tori Spelling instruerar sin make i garderobsrensning. Kändes som ett bra motto. Även om jag fick ta det med en nypa salt. Hade blivit rätt tomt annars.
**Now can get murdered at home and have entire CSI team coming in to search appartment without self feeling post-mortal shame.
***Måste bara hitta ett bra franskt rättstavningsprogram till datorn. Det jag fick förra året i present visade sig vara en värdelös ordboksvariant och jag orkar fan inte slå upp allt jag är osäker på förhand.

10 comments:

Anonymous said...

Jag kan oxå skicka över en önskelista.

Du kommer naturligvis att så överst (med en röd rosett);)

Sorken

Anonymous said...

jömapell Royale. Je kan hjälpa vous tres beaucoup avec le stavning de la lettrè du jul, mais je har glömt un peu.
:)

Anonymous said...

Franska?! Både brev och Nobelprisagare på franska i samma inlägg. Bara det liksom... ;)
Tanken på nåns uttal är ju copy-värt faktiskt. Ska leta upp några japanska titlar till önskelistan åt brorsan...

Anonymous said...

Jag har tänkt rensa i garderoben i flera månader. Kanske till helgen. Kanske!

Tori Spelling inspirerar oss alla, hjärtat! ;-)

Miss Baglady said...

Åh en walk in closet. Det har jag alltid drömt om. Så himla härligt.

Och det är väl bara att tacka och ta emot att han berättar för dig vad du ska köpa. Så han blir nöjd och får användning för det..

emster said...

Haha!

Vilket CSI-team skulle få undersöka lgh? Vegas, Miami eller NY?

Ninde said...

Sorken: Ha,ha önska på du. Själv är jag ju lite försiktig. Har hört att sorkfeber inte är att leka med.. :)

Le Royal: Oui. Moi aussi har glömt beaucoup... en blind leder en blind här kanske? ;)

Åsa: Mais oui. Nästan så att folk kan missta mig för någon som är bildad här. Nästan..;)

Kopiera på du bara. Japanska? Now that's something that would impress me..:)

Kim: Visst gör hon. Tycker hon har gått från att vara en karikatyr till en kul karaktär faktiskt..:)

Miss Baglady: Ha ha jo...iofs. Jepp. Vissa har en hel vägg med platt tv. Jag har walk in closet ;)

emster: Hm. Får nog bli Vegas teamet after all. Orginalet. Jag är ju iaf rätt död då och kan inte gå enbart efter att han som leder NYC liknar nån jag känner. Vegas känns proffsigast. Och Gibbs är en riktig mysfarbror, han och hans kollegor skulle på 60 minuter och några reklamavbrott snabbt hitta mördaren...det är jag övertygad om. Vilket team skulle du föredra? ;)

emster said...

Också vegas. fast han med solglajorna i Miami är ju helt fantastisk. Vilka repliker han levererar!

Anonymous said...

Äsch då sorkar är snälla, gulliga och fullständigt ofarliga *gör allt för att se liten och ofarlig ut*

Ninde said...

emster: Ja. Fast tror han skulle vara mer upptagen av att ta av sig solbrillorna stup i ett och leverera coola punchlines än att utreda..;)


Sorken: Hah, det där vet jag inte om jag går på. Gullighet utesluter ju inte livsfarlighet :)