Saturday, December 06, 2008

Trolltider-igen

Charmtrollet. Han som avslutade sitt senaste mejl med "det kommer fler tillfällen." Svarade aldrig på det. Tänkte att en talande tystnad kanske var ett skonsammare sätt att svara "nehej du, det gör det inte." Såg att han försökt ringa mig igår när jag var på glögg.

Fick sen ett nytt mejl. Där han som av en händelse kommit på att han kommer vara längre än planerat i stan nu*. Jättemånga dagar som han skulle kunna vara rätt flexibel med om jag ville träffas. Nåt diffust om att det "inte dyker upp så många såna chanser trots allt".** Att det vore riktigt, riktigt, trevligt om vi trots allt kunde träffas över en lunch eller middag? Men suck. Så. Nu gäller det bara att få honom att förstå att det är ungefär en snöbolls chans i h-lvetet att det kommer inträffa. ***


*Han reser en hel del.
** Å jasså? Men det förändrar ju genast saken. Not. Bara det äldsta tricket i boken när man vill få någon att tro att det är nu eller aldrig..
*** Helst utan att vara direkt otrevlig. Helst.

8 comments:

Anonymous said...

Ljug? Säg att du precis har börjat dejta en kille och det är väldigt nytt.. och det känns ju inte rätt?

emster said...

Förslag: Middag/lunch låter kul. Vill bara säkerställa att inbjudan är från en kompis till en annan? Annars skulle det kännas fel för mig. Hoppas du förstår.

Typ?

Anonymous said...

Säg som det är: Du har skådat ljuset och hört talas om Sorken.

Sanningen kan göra ont men är alltid bäst i längden.

S

Anonymous said...

Det är nu du måste bli otrevlig.
Tyvärr.

Ninde said...

Alla: Uppdatering följer. Snart :)

Anonymous said...

men ok, vad är otrevlig? Jag tycker personligen att det är ganska omtänksamt att säga - "du, sorry, men du behöver inte vänta. Jag är verkligen inte intresserad på det sättet och kommer inte bli det heller."

Ninde said...

Ängeln: Jo, var rätt inne på det faktiskt. Att det inte kändes rätt och att jag funderat och ville vara ärlig med det bla bla..

emster: Nja. Tror det stadiet är förbi nu. Faktiskt.

Sorken: Ha ha. Vill ju inte ge karln dåligt självförtroende..:)

Kim: Mja. Snarare klarspråka lite.

ms.n00b: Exakt..

Anonymous said...

Vadå dåligt självförtroende :o

Varje man inser att han aldrig kan mäta sig med Da Sork och kommer att slinka iväg med svansen mellan benen.